پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علميه خواهران حضرت نرجس(س) ساري

حوزه/ حضرت زهرا (س) مظهر تمام اسماء الهی، مظهر اسم فاطریت خدا و حجت بر حجج الهی است و امام خمینی(ره) هم به عنوان فرزند آن حضرت نور ایمان را در دنیا گستراند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم مقدم، مدرس حوزه و دانشگاه، در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس (س) ساری در جمع طلاب بیان کرد: عالم دنیا، نشئه ای از عالم ملک است. دنیا و برزخ و  آنچه که پس از برزخ رخ می دهد، جزء عالم ملک بوده که انسان تا ابد در آن قرار دارد تا درآخرین مرحله بهشت به لقای ذات پرودگار برسد و اسرار ملکوت برایش کشف شود.

وی افزود: روح حقیقتی است که در هر نشئه ای با بدن بوده که در این عالم با بدن انسان و در برزخ با بدنی دیگر است. همچنین روح بدون بدن توفیق لقاء پرودگار را نداشته و به همراه بدن پیش می رود.

این استاد حوزه ادامه داد: تمام تعلیمات اسلامی و معارف اسلامی، تاثیر گذار بر تربیت و روح بوده و وقتی حجاب ها از بین برود معلوم می شود که همه ی کارهای بدن توسط روح بوده است.

وی گفت: هنگامی که انسان از دنیا می رود روح قبل از اینکه وارد برزخ شود در پیشگاه عدل الهی قرار گرفته و خدا بر قلب و عقل او تجلی می کند، چون آنچه که اهمیت دارد قلب و عقل اوست.

 مقدم تصریح کرد:.حضرت زهرا (س) انسانی کامل و مظهر تمام اسماء الهی و مظهر اسم فاطریت خدا و حجت بر حجج الهی است.

وی گفت: خدا از نور حضرت زهرا(س) ذره ای به انسان داد تا توسعه دهد و این بانوی بزرگوار به وسیله ی این نور بر کل عالم تسلط داشته و انسان پرتو آن نور است که نمونه ای از آن، امام خمینی(ره) بودند که نور ایمان را گستراند و نظام دنیا را به هم ریخت.

خانم مقدم در پاسخ به سوال اینکه چه کنیم تا این نور گسترده شود، اعلام کرد: آنچه را که بر شما تکلیف شد انجام دهید و آنچه را که از شما نهی شده است کنار بگذارید.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha