جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبادی در دیدار  ائمه جماعات در هلال‌احمر خراسان جنوبی

حوزه/امام‌جمعه شهرستان بیرجند گفت: هلال‌احمر یکی از دستگاه‌هایی است که در هنگام بحران و حادثه حتی ممکن است جان خود را فدای دیگری کند و به‌راستی آن‌ها دوستان گمنام هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، ظهر امروز در دیدار جمعی از روحانیت، ائمه جماعات در هلال‌احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: ماهیت سازمان هلال‌احمر همانند دوست بی‌نام‌ونشان و گمنامی است که در مواقع ضروری به یاری‌مان می‌آید.

وی با بیان اینکه ما از نظر روانی عاطفی اگر خطری پیش آید دوست واقعی مان را ترک کرده اما هلال‌احمر این‌گونه نیست، افزود: هلال‌احمر دوست واقعی است که در هنگام بحران خطر و حادثه اعم از جاده، به‌طور غیرمترقبه، وارد صحنه می‌شود.

امام‌جمعه شهرستان بیرجند گفت: هلال‌احمر یکی از دستگاه‌هایی است که در هنگام بحران و حادثه حتی ممکن است جان خود را فدای دیگری کند و به‌راستی آن‌ها دوستان گمنام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: علما و روحانیتی که با هلال‌احمر همکار هستید ارزش کار شما هم بسیار زیاد است و به برکت انقلاب اسلامی در ایران، این همکاری معنوی همکاری با نهادهایی مانند هلال‌احمر بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه استخوان‌بندی ایمانی نهاد ما را تقویت و تعهد را حفظ می‌کند، اظهار داشت: به هر میزان که تلاش کنیم نتیجه می‌گیریم کمک‌هایی که از جهت ایمان اراده، اخلاق، عبودیت خدا باشد فرد موفق می‌شود والاتر از همه موارد شیوه منش رفتاری علما است.

وی خطاب به روحانیت مستقر در هلال‌احمر گفت: ارزش کار شما تداوم کار پیامبران است هیچ خدمتی بالاتر از خدمت معنوی و بالاتر از راهنمایی نیست و شیوع منش اخلاقی عنصر سازنده است .

حجت‌الاسلام درویشی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی در کمک به مردم مظلوم میانمار، یمن به‌موقع اقدام کرده و همیشه در کشور به نسبت به جمعیت خود در ‌کارهای خداپسندانه خراسان جنوبی در ردیف‌های اول تا سوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر خراسان جنوبی در حادثه زلزله کرمانشاه هم ورود پیدا کرد، افزود: امسال در طرح راهنمایان مسافران نوروزی جوانان هلال‌احمر 22پایگاه در استان می‌زنند.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در بخش نماز هرساله برای نوروز خیمه‌ای برپا می‌شود تا مسافران نورزی مشکلی نداشته باشند و در طرح کاهش آسیب‌ها از طرف سازمان تبلیغات اسلامی روحانیت در شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، روحانی مستقر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha