شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام تکیه ای

حوزه/ رئیس پنجمین جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف از برپایی این جشنواره در حرم رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای در نشست خبری برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: این مراسم  پنجشنبه 17 اسفندماه در تالار قدس کتابخانه مرکزی برگزار میشود.

رئیس پنجمین جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف بیان کرد: اعتکاف دارای ریشه آسمانی است و تنها منحصر به دین اسلام نیست، بلکه در مکاتب قبل از اسلام نیز وجود داشته است.

وی با بیان اینکه قبل انقلاب اعتکاف مهجور، محصور و منحصر به یک قشر بود، تصریح کرد: اعتکاف در حال حاضر فرهنگ عمومی است و اعتکاف سال 95 در 5 هزار و 500 مسجد داخل کشور با 755 هزار شرکتکننده برگزار شد که 80 درصد این جمعیت را نسل جوان تشکیل می‌دادند و این نشان نهادینه شدن اعتکاف است.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای از اعتکاف به عنوان یک سنت حسنه یاد کرد و افزود: امروز اعتکاف مهجور نیست و توانسته در فراخوان این جشنواره آثاری از همه اقشار داشته باشد.

وی افزود: در جشنواره اول 1627 اثر ادبی، در جشنواره دوم 1100 اثر هنری، در جشنواره سوم 110 اثر علمی و در جشنواره پنجم نیز 2210 اثر علمی، ادبی و هنری به دبیرخانه پنجمین جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف رسیده است.

وی به آثار رسیده این دوره از جشنواره در بخش‌های مختلف اشاره و بیان کرد: در بخش علمی 90 اثر، بخش ادبی 692 اثر، بخش هنری نیز هزار و 128 اثر دریافت کرده‌ایم.

رئیس پنجمین جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف خاطرنشان کرد: از 69 کشور جهان نیز 500 اثر دریافت شده که این آثار متعلق به 170 نفر به زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha