چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 443016
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷
کتابخوانی

حوزه/ چهارمین نشست کتاب خوان ویژه نوسوادان به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و نیز مشارکت معاونت نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در این نشست که در سالن همایش مجتمع فرهنگی الزهرا (س) برگزار شد، مریم رمضانی، مسئول امور کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه های عمومی استان قم ضمن معرفی کتاب «دختر پیامبر» نوشته آیت الله محمدعلی جاودان ابراز داشت: در این کتاب پژوهش‌ها و حرف‌های ناگفته بسیاری از زمان میلاد حضرت زهرا (س) تا لحظه شهادت آن بانوی گرامی و همچنین واقعه تاسف بار سقیفه انجام گرفته است.

فاطمه امینی از نوسوادان قمی نیز ضمن تبیین ویژگی های کتاب «چگونگی رفتار با نوجوانان» نوشته گروه مؤلفین نهضت سوادآموزی گفت: این کتاب بسیار راهگشا و تاثیرگذار برای والدینی است که دارای فرزندانی نوجوان و جوان می‌باشند و به آگاهی رسانی خانواده‌ها در تربیت صحیح فرزندانشان کمک شایان توجهی می نماید.

وی افزود: احترام به جوانان و نوجوانان و مشورت با آنان و پرهیز از تحمیل سلیقه و سرزنش در برابر دیگران از راهکارهای ایجاد صمیمیت بین فرزندان و والدین و همچنین اعتماد به نفس در آنان است که در این کتاب ارزشمند به خوبی به آن ها اشاره شده است.

محسن معصوم زاده از دیگر نوسوادان قمی، به کتاب «آیین خوب زیستن» نوشته گروه مؤلفین نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: در این کتاب آداب معاشرت بر اساس آیات قرآن و روایات ذکر شده ، ضمن آن که بخشی از کتاب شامل رهنمودهای ارزنده مقام معظم رهبری از حیث تربیتی و فرهنگی برای جامعه است.

مهربانو حقی نیز به معرفی کتاب «اصلاح الگوی مصرف» نوشته گروه مؤلفین نهضت سوادآموزی اشاره کرد و افزود: در این کتاب به بیان توضیحاتی در باره اسراف پرداخته شده و بر این مساله تاکید شده که اسراف چه آثار زیانباری در زندگی فردی و اجتماعی به همراه دارد و حال آن که درست مصرف کردن و قناعت داشتن چه خیر و برکاتی از ناحیه خدای متعال برای بندگان به ارمغان می آورد.

وی همچنین نقش روحانیون را در ترویج فرهنگ قناعت و درست مصرف کردن بسیار مؤثر دانست و بیان داشت: روحانیون و مبلغین با سخنرانی‌ها در مساجد و حضور در مدارس و دیگر اماکن می‌توانند آموزش‌های مصرف صحیح را ارائه داده و نگذارند که فرهنگ غلط مصرف غربی در جامعه ما رواج یابد.

عباسعلی عابدی تبار، نوسواد موفق و استاد دانشگاه نیز ضمن بیان چکیده ای از زندگی خود به معرفی کتابش با عنوان «رابطه سربداران با عرفان اسلامی» پرداخت و گفت: در این کتاب مستندات و منابع قوی و جدیدی در باره این گروه و عرفان‌ها و تصوف بیان شده است.

گفتنی است: در خاتمه مراسم از تنی چند از فعالان عرصه کتاب خوانی که خود از جمله نوسوادان قمی به شمار می روند، تجلیل به عمل آمد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha