پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نمایندگان مسلمان در اوکلاهاما خواستار مراسم دعای اسلامی در پارلمان شدند

حوزه/در پی شکایت نمایندگان غیرمسیحی در پارلمان ایالتی اوکلاهاما نسبت به جلوگیری از حضور یک واعظ مسلمان برای خواندن دعای آغازین مراسم، سخنگوی این پارلمان اعلام کرد که به زودی تغییراتی در برنامه مراسم ایجاد خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، به گفته سخنگوی پارلمان ایالتی اوکلاهاما در آمریکا، تغییراتی در برنامه مراسم دعای آغازین در نشست ها و اجلاس نمایندگان پارلمانی ایجاد خواهد شد.

چارلز مک کال سخنگوی پارلمان اعلام کرده که به منظور رعایت حقوق اقلیت های مذهبی به ویژه مسلمانان، به زودی در کنار کشیش برگزار کننده مراسم دعا، واعظانی از سوی جوامع اقلیت ها نیز برای برپایی مراسم دعاد دعوت خواهند شد.

این تغییرات زمانی رخ می دهد که سایر نمایندگان غیرمسیحی در پارلمان نسبت به برگزاری انحصاری دعای آغازین مسیحیان شکایت کرده و در شکایت نامه ای رسمی اعلام کرده بودند که حقوق شان به عنوان نمایندگان غیرمسیحی به ویژه مسلمان و سایر اقلیت های دینی در آمریکا زیر پا گذاشته می شود.

رهبران میان ادیانی و مسلمانان همچنین نسبت به تصمیم رئیس برنامه هدایت مذهبی پارلمان ایالتی که مانع از استخدام یک امام جماعت مسلمان به عنوان واعظ میان ادیانی برای فعالان اسلامی شده بود، ابراز نگرانی کرده بودند.

جیسون دونینگتون نماینده پارلمان که از عماد انچاسی امام جماعت مسجد از جامعه اسلامی شهر اوکلاهاما برای برگزاری دعای آغازین مراسم دعوت کرده بود نیز از این تصمیم انتقاد کرده و خواستار برطرف سازی تبعیض علیه غیرمسیحیان در آمریکا گردید.

وی گفت: اگر این افراد نتوانند اهداف شخصی شان را در مقابل خواسته های عمومی کنار بگذارند باید از منصب شان کناره بگیرند و کسی به جای آن ها در این مقام قرار بگیرد که قادر باشد به گونه ای رفتار کند که نماینده تمامی مردم اوکلماها باشد نه فقط مسیحیان.

گفتنی است این اولین باری نیست که دعای آغازین مراسم جلسات پارلمانی تنش هایی را به وجود می آورد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha