جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مصطفی مکارم

حوزه / مدیر شتاب دهنده کسب و کار فردوسی گفت: انتظار ما از طلاب و نهادهای مذهبی، تهیه محتوا و معارف دینی برای استارتاپ‌های فرهنگی و مذهبی است با این وجود آن‌ها نباید از فرایند تولید نیز فاصله بگیرند.

مصطفی مکارم، مدیر شتاب دهنده کسب و کار فردوسی در حاشیه نخستین رویداد نوآوری علوم و معارف اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» از مشهد، به نقش استارتاپ‌های فرهنگی و مذهبی در گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) اشاره و ابراز کرد: همه مجموعه‌های فعال در حوزه‌های فرهنگی بر اساس مأموریتی از آن‌ها به عنوان یک اکوسیستم مذهبی مورد انتظار است، باید به انتقال و گسترش مفاهیم دینی و فرهنگ اهل بیت(ع) برای عموم جامعه بپردازند.

وی ادامه داد: امروزه با توجه به گسترش ارتباط انسان‌ها و نحوه تعامل آن‌ها با یکدیگر، کسی در انتقال پیامش به مخاطب موفق تر است که اولاً ابزارهای مناسب انتقال پیام و دوماً پیام مناسبی برای انتقال داشته باشد.

مکارم با بیان این‌که فعالان حوزه‌های فرهنگی و مذهبی به خصوص طلاب به واسطه وصل بودن به منابع بسیار غنی و عظیم می‌توانند نقش بسیار موثری در انتقال معارف رضوی و اهل بیت(ع) داشته باشند، گفت: در این راستا و با توجه به تغییرات عرصه تکنولوژی و گستره فضاهای ارتباطی، مجموعه‌های دانش بنیان، مجموعه‌های علمی و مجموعه‌های تازه تأسیس که با ارائه مدل‌های جدید و افزایش سرعت انتقال پیام به مخاطب فعالیت می‌کنند می‌توانند مهم‌ترین و اساسی ترین نقش را داشته باشند.

وی به اصول فعالیت مجموعه‌های دانش بنیان و استارتاپ‌هایی که در حوزه فناوری فرهنگی به خصوص در حوزه علوم و معارف اسلامی فعالیت می کنند اشاره و ابراز کرد: داشتن محتوای مبتنی بر منبع مناسب، آگاهی کامل از نحوه و مدل ارائه پیام به جامعه با استفاده از ابزارهای جدید، شارژ روحی و اطلاعاتی مخاطب و مهم‌تر از همه ارتباط با یک شبکه سخت افزاری مناسب جهت انتقال پیام از اصول و مواردی مهمی است که استارتاپ‌های فرهنگی و مذهبی باید آن‌ها را رعایت کنند.

مدیر شتاب دهنده کسب و کار فردوسی با تأکید بر این‌که مجموعه‌های مذهبی و فرهنگی و افرادی مانند طلاب که تحصیلات مذهبی دارند، باید رابطی میان منابع و محتواها با تولید کنندگان محصولات فرهنگی و مذهبی باشند، گفت: لذا از این مجموعه‌ها و طلاب انتظار می‌رود تا محتوا و پیام‌های مناسب را جذب و در کنار هم قرار داده و انتقال پیام مناسبی داشته باشند.

مصطفی مکارم با بیان این‌که آن‌ها همچنین باید با مجموعه‌هایی که به توسعه محتوا می‌پردازند ارتباط بگیرند و بر نحوه انتقال پیام نظارت داشته باشند، گفت: بنابراین انتظار اول از طلاب و نهادهای مذهبی تولید محتوا و معارف دینی است با این وجود آن‌ها نباید از فرایند تولید و مقوله سخت افزاری، که در انتقال پیام تأثیر گذار است، فاصله بگیرند.

انتهای پیام /313/28

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha