جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام طهماسبی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: فدک منفعتی برای حضرت زهرا (س) نداشت زیرا آن حضرت اهل دنیا نبودند و نفع مادی که از فدک به آن بانوی بزرگ می رسید، به فقرا می بخشیدند، در حالی که خود در خانه ای محقر زندگی می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی طهماسبی، شب گذشته در مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا و در جمع طلاب، اساتید و روحانیون حوزه علمیه قزوین که در آستان مقدس حلیمه خاتون برگزار شد گفت: جامعه‌ای که زنان پاکدامن و عفیف داشته باشد، فرزندانی نیکو و سالم را تربیت می‌کند و به سوی سعادت گام بر می‌دارد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) تلاش بسیاری کردند که امر پیامبر(ص) اجرا و حضرت علی(ع) عهده دار مسئولیت جامعه اسلامی بعد از آن حضرت شوند.

این محقق حوزوی ادامه داد: فدک نیز به هیچ وجه جنبه منفعتی برای حضرت زهرا(س) نداشت زیرا آن حضرت اهل دنیا نبودند و نفع مادی که از فدک به آن بانوی بزرگ می رسید، به فقرا می بخشیدند، در حالی که خود در خانه ای محقر زندگی می کردند.

وی اظهار کرد: بعد از رحلت رسول اکرم(ص)، مردمی که مسلمان شده بودند و خود را یاور پیامبر(ص) می دانستند، اوامر ولایی را رعایت نکردند و اگر حضرت زهرا(س) مسأله فدک را مطرح و قیام کردند، فقط دلیلش بر زمین نماندن امر پدرشان مبنی بر امامت حضرت علی(ع) بود.

امام جمعه شهرستان البرز خاطرنشان کرد: فضایل حضرت فاطمه زهرا(س) برترین فضیلت‌هاست و جامعه بشری خصوصا بانوان ایران اسلامی نیز باید برای موفقیت و سعادت دنیوی از این بانوی نمونه الهام بگیرند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حساس ترین وقایع تاریخی مربوط به اسلام در زمان حضرت زهرا(س) به وقوع پیوست و نباید مقام آن بانوی بزرگ را در حد یک معنویت فردی پایین آورد؛ زیرا آن حضرت در راه احقاق حق به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha