جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دومین روز اجلاسیه مدیران مدارس علمیه سراسر کشور در قم

حوزه/ اجرای طرح آموزش های الزامی مهارتی برای سطوح مختلف حوزویان نیازمند همکاری همه مدیران مدارس است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام مهدی کشوری، پیش از ظهر امروز در دومین روز از اولین اجلاسیه مدیران مدارس عملیه کشور در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان این که بسیاری از بزرگان و رهبر انقلاب تأکید فراوانی بر اهمیت مهارت افزایی و آموزش کاربردی در حوزه دارند، گفت: این حوزه بر همین اساس اقدام به راه اندازی مرکز آموزش های کاربردی مهارتی کرده است.

مسئول مرکز آموزش های کاربردی مهارتی حوزه های علمیه افزود: این مرکز دارای برنامه هایی چون تأمین نیروهای سایر مراکز، آموزش کاربردی به طلاب و آموزش مهارت به روحانیون شاغل در نهادها است.

وی عنوان کرد: این مرکز دارای شعار هر طلبه یک مهارت و دارای مأموریت توانمند سازی و ارتقای علمی در بحث مهارت و نهادینه سازی امر مهارت در بین طلاب وحوزه های علمیه است.

حجت الاسلام کشوری گفت: راه اندازی شورای سیاست گذاری آموزش های کاربردی و مهارتی، تدوین و پیگری تصویب خواهی نظام جامع آموزش مهارتی و کاربردی، تشکیل گروهای علمی و کمیته تخصصی مهارتی براساس رسالت های حوزوی از جمله فعالیت های صورت گرفته در این مرکز است.

مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه با بیان این که حدود250 عنوان مهارتی در حوزه تعریف شد به طرح آموزش های الزامی مهارتی برای سطوح مختلف حوزویان اشاره کرد و گفت: این مسئله خوبی است که در حوزه اتفاق افتاده، عناوین طرح و مهارتها استخراج شد و برای این مهارتها 320 ساعت در مدارس علمیه در مسائل قرآنی، فردی، اجتماعی، مطالعه و نویسندگی، تدریس، مدیریتی، امور معارفی و عمومی رایانه در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: اجرای این طرح نیاز به همکاری همه مدیران مدارس است.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha