جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مراسمی که توسط شهردار تهران به مناسبت روز زن برگزار شده است گفتند: خانواده شهدا و زنان جامعه باید به میدان بیایید واعتراض کنند که ما شهید داده‌ایم و امنیت به واسطه خون این شهیدان به وجود آمده است و نخستین اعتراض به اینگونه حرکات باید از طرف شما خانواده شهدا انجام شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار با جمعی از خانواده‌ها و مادران شهدای گمنام، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) گفتند: در اسلام برای دعوت مردم به خیر و سعادت و کمال دو راه وجود دارد، یک راه  استدلال و برهان است که با هرکس در حد عقل و فهم او رفتار می‌شود و راه دیگر نشان دادن الگو و اسوه است که مردم ببینند کسانی که تربیت‌شده اسلام هستند، چگونه‌اند و از آن‌ها درس بگیرند.

معظم له با اشاره به این که قبل از اسلام به زن به چشم حقارت نگاه می‌شد، تاکید کردند: پیامبر گرامی اسلام یک جلسه برای مردان و یک جلسه برای زنان به صورت جداگانه برگزار می‌کردند که این نشان می‌دهد اسلام می‌خواهد عظمت زنان را در جامعه بالا ببرد و برابری مرد و زن را نشان دهد.
این مرجع تقلید با تاکید بر این که خلقت زن و مرد تفاوت دارد گفتند: کاری که شما زنان در منزل انجام می‌دهید ثوابش کمتر از کار مردان در جنگ و جهاد نیست.

ایشان با اشاره به این که بهشت زیر پای مادران است گفتند: برای ساختن جامعه زنان و مادران بیشتر نقش دارند چون یک مادر با ایمان می‌تواند چه فرزندانی را تحویل جامعه دهد و امروز هم مردم از این خانواده شهدا درس می‌گیرند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص جایگاه اسوه و الگو در اسلام، خاطر نشان ساختند: یکی از کسانی که اسوه والگو برای زنان جامعه عنوان شده حضرت زهرا(س) است که در قرآن آیات فراوانی در مورد ایشان آمده است.

این مرجع تقلید با اشاره به داستانی از صدر اسلام افزودند: عظمت حضرت زهرا(س) به حدی است که پیامبر(ص) به استقبال ایشان می‌رفت و از این نمونه‌ها در عظمت حضرت زهرا(س) بسیار فراوان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مراسمی که توسط شهردار تهران به مناسبت روز زن برگزار شده است گفتند: در این مراسم عده‌ای دختر را آورده و رقصانده‌اند؛ این‌ها درد جامعه ما است که در چنین کشوری با این همه سابقه انقلابی و اسلامی چنین مراسمی با وجود این همه دشمن، برگزار شود؛ به نظر من شما خانواده شهدا و زنان جامعه باید به میدان بیایید واعتراض کنید که ما شهید داده‌ایم و امنیت به واسطه خون این شهیدان به وجود آمده است و نخستین اعتراض به اینگونه حرکات باید از طرف شما خانواده شهدا انجام شود.

ایشان در پایان خطاب به مسئولان کشور گفتند: نخستین چیزی که اسلام تاکید دارد که انجام شود، این است که فقر و بیکاری و معیشت مردم درست شود و برخی بجای اینکه به فکر مردم باشند و مشکلات را رفع کنند دنبال برگزاری این گونه مراسمات هستند.

ند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha