چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نیازمندان

حوزه/ مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان اگفت: حوزه علمیه کردستان هر ساله در حد توان مالی، خانواده های بی بضاعت و ضعیف را شناسایی کرده و بخشی از نیازهای ضروری زندگی آنها را در این ایام تامین می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم، عصر امروز در جمع کارکنان حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: ایام عید نزدیک است و بسیاری از خانواده ها به علت تورم اقتصادی قادر به تهیه مایحتاج اولیه زندگی خود نیستند، لذا باید هرچه سریعتر کمیته ای برای کمک به این اقشار تشکیل شود.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان ادامه داد: حوزه علمیه کردستان هر ساله در حد توان مالی، خانواده های بی بضاعت و ضعیف را شناسایی کرده و بخشی از نیازهای ضروری زندگی آنها را در این ایام تامین می کند.

وی عنوان کرد: امسال هم جمع زیادی از طلاب سطح استان کردستان با همراهی خیرین، اقدام به جمع آوری کمک های مردمی در این روزها می کنند که بی شک این کار آنان نزد خداوند بی اجر نخواهد ماند.

حجت الاسلام کریمی مقدم در ادامه با اشاره به نزدیک بودن چهارشنبه آخر سال گفت: متاسفانه هر ساله شاهد صدمات بسیاری در چهارشنبه سوری هستیم و این امر معلول انجام نشدن کار فرهنگی درباره معرفی این شب کهن ایرانی است، لذا متولیان فرهنگی به ویژه روحانیون و طلاب درباره این شب و نحوه برگزاری آن در سطح جامعه فرهنگ سازی کنند.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی برای این روز خود به تدریج زمینه صله رحم در جامعه را به وجود خواهد آورد، گفت: متولیان و مبلغان فرهنگی و دینی باید ضمن احترام به سنن کهن ایرانی، در اصلاح برخی از این رسوم همانند چهارشنبه آخرسال تلاش داشته باشند و این شب را به شبی ماندگار و پرمحتوا برای هموطنان تبدیل کنند.

حجت الاسلام کریمی مقدم در پایان سخنان خود اظهار داشت: حوزه علمیه کردستان برای فرهنگ سازی درباره اعیاد و مراسم های مذهبی و ملی از مبلغان خود در سطح استان استفاده می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha