جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری-مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام خدری گفت: این درجه اهمیتی که اسلام برای مادر قائل است، نشان می دهد که بسیاری از پیشرفت ها و موفقیت های ما برای رسیدن به درجات انسانیت در گرو احترام و خدمت به مادر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، عصر امروز در جشن میلاد کوثر در حسینیه حضرت خدیجه کبری(س) چغادک، با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و روز مادر و روز زن درباره حضرت زهرا(س) گفت: با توجه به آیه تطهیر، حضرت فاطمه(س) به عنوان یک فرد از اهل بیت علیهم السلام، دارای مقام عصمت، هم سخن او پاکیزه و حق، و هم رفتار و عمل او پاک است و حقانیت دارد و این چیزی است که خداوند آن را در قرآن تضمین کرده است، بنابراین این بانو بهترین الگو برای زندگی ما است.

وی افزود: انسان امروز، زندگی خود را بر اساس یک الگو و مدل برنامه ریزی می کند؛ از مدل ظاهر و دکوراسیون منزل گرفته تا مدل رفتار و در یک کلمه «سبک زندگی» ولی مسأله اساسی این است که هر مدل و روشی کارایی لازم را برای اقناع انسان ندارد و بسیاری از مدل ها به مرور زمان کهنه می شوند و انسان به دنبال مدل و سبک دیگری می رود؛ سخن اساسی در این بحث این است که تنها الگوی تضمینی، بی خطا و پاکیزه که هیچ وقت رنگ کهنگی نمی گیرد، الگو و سبک رفتار اهل بیت و حضرت فاطمه زهرا(س) است.

مدیر حوزه علمیه بوشهر در ادامه سخنان خود در مورد مادر و اهمیت او در اسلام پرداخت و با اشاره به آیات و روایاتی که در مورد پدر و مادر گفت: درجات بالای انسانیت از راه احترام به مادر به دست می آید؛ پیامبر اسلام (ص) فرموده است «بهشت زیر پای مادران است». معنای این سخن نورانی این است که هر کس می خواهد به درجات بالای انسانی برسد و لایق بهشت شود باید توجه عمیقی نسبت به مادر داشته باشد و تا می تواند به مادر احترام و نیکی داشته باشد.

حجت الاسلام خدری افزود: این درجه اهمیتی که اسلام برای مادر قائل است، نشان می دهد که بسیاری از پیشرفت ها و موفقیت های ما برای رسیدن به درجات انسانیت در گرو احترام و خدمت به مادر است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در ادامه به اهمیت و ارزش زن در اسلام پرداخت و ابراز داشت: از پیامبر اسلام(ص) نقل شده است که می فرماید: «هر چه ایمان انسان کامل تر شود، محبتش نسبت به همسرش بیشتر می شود». و این نکته بسیار مهمی است که درجه ایمان شخص با درجه محبتش نسبت به همسر سنجیده می شود؛ هر چه ایمان بیشتر، محبت هم بیشتر و هر چه محبت کمتر باشد معلوم می شود ایمان شخص ضعیف است.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: در جامعه امروز که باید زندگی ما کانون مهر و محبت و مهربانی باشد و بهترین روش برای رسیدن به چنین خانواده ای این است که در تقویت ایمان اعضای خانواده تلاش کنیم؛ بهترین راه برای یک زن جهت رسیدن به محبت بیشتر همسرش این است که در تقویت ایمان او بکوشد و این مطلوب هنگامی رخ می دهد که خود زن هم ایمان و باور خوبی به ارزش ها داشته باشد. زنان باید مردان را نسبت به ارزش های دینی دلگرم کنند و ایمان و باورمندی مردان به مسائل دینی را تقویت کنند.

وی افزود: مردان نیز باید به این نکته مهم توجه جدی داشته باشند که از دیدگاه پیامبر(ص) رسیدن به درجات انسانی در گرو احترام به مادر و محبت به همسر است؛ زیرا از ایشان نقل شده است که می فرماید: «نزدیکترین مردم به من در روز رستاخیز، کسانی هستند که نسبت به همسرشان خوشرفتار تر باشند».

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha