شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کتاب جامعه شناسی هويت

حوزه/ مركز مطالعات وحدت عربی به تازگی كتابی با عنوان «جامعه شناسی هويت، ديالكتيك آگاهی، گسست و بازسازی» نوشته دكتر عبدالغنی عماد را در بيروت منتشر كرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» مركز مطالعات وحدت عربی به تازگی كتابی با عنوان  «جامعه شناسی هويت، ديالكتيك آگاهی، گسست و بازسازی» نوشته دكتر عبدالغنی عماد را در بيروت منتشر كرد.   

به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در لبنان ، اين كتاب به به بررسی مشكلات جامعه شناسی هويت و رويكردهای مختلف پيرامون آن می پردازد.

نویسنده این کتاب ديدگاه های خود را پيرامون اين موارد در جهانی كه در حال گسست و جهانی شدن به صورت بحرانی، به ويژه در جهان عرب است بيان می كند، زيرا در جهان عرب تعصبات و هويت های مذهبی و قومی در حال فزونی بوده، تبديل به نوعی آگاهی های دور كننده و جدا كننده شده است به نوعی كه عقل نمی تواند وارد محدوده آن شود و گروه‌ها نمی توانند از اسارت آن خارج شوند.

دكتر عبدالغنی عماد استاد و رئيس سابق دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه لبنان می‌باشد كه بالغ بر 38 عنوان كتاب از وی منتشر شده است كه می توان به: حاكميت خداوند سلطنت فقيه (1998-2005)، فرهنگ خشونت در جامعه شناسی سياسی صهيونيستی(2001)؛ ساخت تروريسم (2003)؛ جنبش های اسلامی در سرزمين های عربی(2013م)؛ هويت و مغايرت، سلفی گری و سلفی ها در لبنان(2015م) اشاره كرد.

با توجه به آثار وی می توان گفت كه  نويسنده از دانش سياسی و فكری بالايی برخوردار و جامعه شناسی همه جانبه بوده، از اعتماد به نفس كافی در برخورد با چنين موضوعات در هم پيچيده و تركيبی و متناقض برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha