جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 443221
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
جشنواره حجاب و پوشش اسلامی

حوزه/ روز سوم همایش بانوی مهر و جشنواره تخصصی فرهنگ مد جهان اسلام، در اهواز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، سومین روز از همایش میلاد فاطمه، بانوی مهر و جشنواره تخصصی فرهنگ مد جهان اسلام با عنوان «مقاومت در لوای لؤلؤ المکنون» در اهواز آغاز به کار کرد.

این همایش با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز و سپس دکتر کرمانی، دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، ضمن خوش آمد گویی به میهمانان سخنانی پیرامون ترویج حجاب فاطمی با بهره‌گیری از روش‌های نوین اسلامی در جامعه بین‌الملل، تأکید کرد.

همچنین آیت الله اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، در ادامه این مراسم پیرامون مقام والای حضرت زهرا(س) سخنرانی کرد و گفت: برای ترویج سبک زندگی این بانوی بزرگ، در سطح بین‌الملل لازم است هم در زمینه طراحی پوشش‌های زیبای اسلامی و هم در زمینه فعالیت‌های گسترده تبلیغی از سوی طلاب خواهر و برادر تلاش نمود.

بنا بر این گزارش، سخنرانی آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، رونمایی از لباس اسلامی «سدن» که الهام گرفته از نقوش اسلامی کعبه است، رونمایی از کتب جدید التألیف حوزه پوشاک، بخش‌های دیگری از آخرین روز جشنواره تخصصی فرهنگ مد جهان اسلام است.

همچنین یکی از بخش‌های ویژه این همایش رونمایی از فدراسیون فرهنگ و مد جهان اسلام که در نوع خود، یک رویداد مهم در جهان اسلام است.

اما آخرین بخش از این جشنواره تجلیل از همسران و مادران شهدای مدافع حرم، بانوان برجسته داخلی و خارجی و شرکت‌کنندگان در کارگاه‌ها و برندگان مسابقه است که قرار است با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.

لازم به ذکر است، جشنواره تخصصی فرهنگ مد جهان اسلام، با حضور شخصیت‌هایی از 5 کشور به مدت سه روز از چهارشنبه آغاز و تا امروز در اهواز ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha