جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در بیانیه هفتگی خود، ایران، عراق، ترکیه، مصر و کشور های حاشیه خلیج فارس را به تکامل اقتصادی و تشکیل یک سازمان بین المللی اقتصادی دعوت کرد و تحریم اقتصادی بین ملت ها را یک بدعت جاهلی دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در بیانیه هفتگی خود، ایران، عراق، ترکیه، مصر و کشور های حاشیه خلیج فارس را به تکامل اقتصادی و تشکیل یک سازمان بین المللی اقتصادی دعوت کرد و تحریم اقتصادی بین ملت ها را یک بدعت جاهلی دانست.

ایشان افزود: ما نیازمند یک اراده قوی هستیم تا تمامی مشکلات و چالش ها را پشت سر بگذاریم و کشور های اسلامی، به ویژه اعضای شورای همکاری خلیج فارس، عراق، ایران، ترکیه و مصر برای تشکیل یک سازمان اقتصادی بین المللی به شیوه سازمان های بین المللی رایج مثل اتحادیه اقتصادی اروپا، سازمان اوپک و غیر آن تلاش کنند.

آیت الله مدرسی در همین راستا بر ضرورت کنار گذاشتن اختلافات تاکید کرد و گفت: ما باید بین رشد و شکوفایی تمدنی که برای همگی سودمند است و اختلافات دیگر فرق قائل باشیم.

این عالم عراقی اشاره کرد: این بدعت جاهلی که با نام تحریم اقتصادی مثل وبا در جهان منتشر شده است، تنها به قشر ضعیف تر ضرر خواهد رساند و این مسئله با سنت های الهی بر روی زمین، ندای وجدان انسان های آزاده و قانون طبیعی که خواستار حق زندگی شرافتمندانه برای هر انسان است، در تضاد می باشد.

آیت الله مدرسی در پایان با بیان اینکه رسیدن به قله های بلند نیازمند حرکت است، اشاره کرد: اهداف امت ها هم به صورت مرحله ای و با رشد یافتن تحقق می یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha