شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وزیر ترکیه نسبت به افزایش اسلام هراسی در اروپا هشدار داد

حوزه/ وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه که به آلمان سفر کرده است، در مورد افزایش تحرکات ضدپناهندگی و اسلام هراسی در اروپا هشدار داد و آن را عامل تیرگی روابط میان دو کشور آلمان و ترکیه خطاب کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه روز گذشته نسبت به افزایش تحرکات ضدپناهندگان و رشد اسلام هراسی در اروپا هشدار داد.

«نعمان قورتولموش» وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه روز جمعه گفت: این وضعیت در اروپا به شدت نگران کننده است و تحریکات ضدپناهندگان، خارجی هراسی و اسلام هراسی خودشان را به شکل خشونت علیه ترک ها نشان می دهند.

این وزیر ترکی که از مسجد مولانا در برلین که در سال 2014 به علت آتش سوزی عمدی به شدت آسیب دیده بازدید می کرد گفت: مسلمانان در آلمان نگران افزایش نژادپرستی و رشد رو به افزایش حملات علیه خارجی ها در سال های اخیر هستند.

وی حمله کوکتل مولوتوف به مسجدی در جنوب شهر آلمانی لاوفن آم نيكار را پنج شنبه شب که سبب وقوع آتش سوزی خفیفی شد به شدت محکوم کرده و گفت: افزایش نژادپرستی و حملات علیه مسلمانان، همزیستی مسالمت آمیز در یک کشور را از بین می برند.

وی با اشاره تنش های اخیر میان آنکارا و برلین نیز گفت: این حرکت نه تنها خودش را از طریق سخنرانی های سیاسی اسلام هراسی نشان می دهد بلکه مسموم کننده روابط میان دو کشور نیز هست.

قورتولموش از سیاستمداران آلمانی و سازمان های مدنی در این کشور خواست موضع قویتری نسبت به جرایم نفرت محور، اسلام هراسی و خارجی هراسی داشته باشند.

لازم به ذکر است کشور آلمان در سال ها اخیر شاهد افزایش اسلام هراسی و جرایم نفرت محور علیه مسلمانان بوده است که سخنان سیاستمداران عوام فریب و راست افراطی با اندیشه های نئونازیستی با استفاده از ایجاد وحشت عمومی نسبت به بحران پناهندگی و تروریسم نقش قابل توجهی  در این باره داشته است.

یک آمار جدید که به تازگی منتشر شد نیز نشان داد که تنها در سال 2017، نزدیک به 1 هزار مسلمان و مساجد اسلامی در آلمان مورد حمله قرار گرفته اند. و حداقل 33 مسلمانا در این حملات زخمی شده اند که که در میان آنان زمان مسلمان محجبه به چشم می خورند.

کشور آلمان با جمعیتی معادل 81.8 میلیون نفر، پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان نشین واقع در غرب اروپا می باشد و تقریبا 4.7 میلیون مسلمان دارد که 3 میلیون نفر از آنان ترکی تبار هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha