جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام قنبری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قنبری با بیان این که دانش آموختگان جامعة المصطفی کنش گران دینی عرصه بین الملل هستند، گفت: دانش آموختگان نمودی از زینت جامعه المصطفی در عرصه های مختلف بین المللی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین قنبری، امروز در دومین آئین دانش آموختگی طلاب مجتمع آموزش عالی بنت الهدی که در حسینیه این مجتمع برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت فاطمه زهرا(س) و با بیان این که دانش آموختگان جامعه المصطفی کنش گران دینی عرصه بین الملل هستند، اظهار داشت: نگاه دینی به دانش آموختگی متفاوت از ان چیزی است که در محافل دانشگاهی دنیای معاصر مرسوم می باشد.

وی با اشاره به این که در نگاه اسلامی تمام انسان ها، باید فرایند بدون توقف و مداوم دانش اندوزی و مهارت افزایی را تجربه نمایند، خاطرنشان کرد: طلاب و دانش پزوهان جامعه المصطفی(ص) ضمن بهره گیری از فضای حوزوی از علوم اسلامی و انسانی با نگاه اسلامی بهره گیری نموده، خود را از انباشت صرف دانش ها به دور ساخته، نور علم را در نهان دیگران نیز روشن می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری، دانش آموختگی را مقطعی برای نوز افشانی مبانی و معارف الهی در عرصه های زیست بشری عنوان کرد و یادآور شد: در عرصه دانش اموختگی جامعه المصطفی(ص)، باید ضمن تقویت مبانی دانشی و به روز رسانی اطلعات و معلومات، در حوزه تبیین معارف ناب الهی در گستره جهانی نقش آفرینی قابل توجهی داشته باشیم.

وی المصطفایی بودن را افتخاری برای تمام دانش آموختگان این نهاد فاخر دینی دانست و ابراز داشت: ضمن اهمیت ذی طلبی و زیست ایمانی، باید دعوت به معارف الهی را با رفتار و منش خویش جدی گرفته، حرکت هوشمندانه شبکه ای را در مسیر تبیین معارف ناب الهی در پیش گیریم.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص)، توجه به اقتضائات بین المللی و اهمیت ارتباطات میان فردی را بسیار مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: دانش آموختگان مجتمع آموزش عالی بنت الهدی باید ضمن هم افزایی در میان بانوان سراسر جهان، ضمن پاسخگویی به شبهات مطرح در این حوزه، ارتباطات سازنده ای را به منظور هم افزایی های روز افزون در عرصه بین الملل رقم بزنند.

وی شبکه سازی و هدفمند نمودن فعالیت های دانش آموختگی را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و یادآور شد: دانش آموختگان باید ضمن تحکیم ارتباطات سازمانی با مجموعه های علمی و دانشی جامعه المصطفی(ص)، ارتباطات میان دانش آموختگان و هم افزایی های گروهی را تقویت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری، ضمن اشاره به اهمیت مواجهه فعال با جریان های فکری، فرهنگی و دینی در عرصه های مختلف بین المللی، خاطرنشان کرد: مواجهه فعالانه و پیش قدم بودن در پاسخ به نیازهای روز حوزه های مختلف فعالیتی، امر مهمی است که باید مورد توجه دانش آموختگان جامعه المصطفی(ص) قرار گیرد.

وی پرهیز از افراط و تفریط در مواجهه خود انگیزشی با جریان های فکری، فرهنگی و دینی را امری دینی دانست و یادآور شد: مخاطب شناسی عرصه بین الملل باید بر اساس اولویت بندی دینی صورت گرفته، پیام الهی را به تمام انسان های روی زمین انتقال دهیم.

وی با تأکید بر این که تمام انسان ها مخاطبان جامعه المصطفی(ص) در مسیر تبیین معارف ناب الهی هستند، اظهار داشت: رسالت پیامبر اعظم(ص) در عصر کنونی بر دوش عالمان دین نهاده شده که باید نور باب علم الهی را به روی تمام جهانیان منعکس نمایند.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص)، در ادامه ضمن اشاره به اهمیت قدم نهادن در عرصه بین الملل، تصریح کرد: امروز رسالت سنگینی بر دوش المصطفائیان نهاده شده؛ حضور در عرصه بین الملل ضمن برخورداری از مشکلات و تهدیدهای پیش رو، ظرفیت های بالقوه ارزشمندی را در خود جای داده است.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری، توجه به ظرفیت ها و حساسیت های فضای مجازی را یکی از بایسته های فعالیت دانش آموختگی عنوان کرد و ابراز داشت: دانش آموختگان نمودی از زینت جامعه المصطفی(ص) در عرصه بین الملل هستند؛ دانش آموختگان باید با علم به اقتضائات و شرایط زمانی و مکانی بهترین مسیر تبیین معارف ناب الهی را در پیش بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha