پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه /مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: معمولاً بحث کرسی‌های آزاداندیشی در جامعه بیشتر حول‌ و حوش مسائل سیاسی و اجتماعی بوده و کمتر به بحث‌های محتوایی، محوری و اعتقادی توجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه قزوین گفت: کرسی‌های آزاداندیشی یکی از ضرورت‌های مهم در حوزه های علمیه و مراکز علمی به شمار می روند.

وی با اشاره به این که اشخاص باید بتوانند اندیشه‌های جدید را در یک فضای گفت‌وشنود علمی و خارج از پیش‌داوری‌ها، مطرح و یک جریان علمی را تولید کنند، ادامه داد: اهمیت کرسی‌های آزاداندیشی به این دلیل است که باعث می‌شود در اثر گفت‌وگو و تبادل نظر، سطح آگاهی طلاب و یا دانشجو  نسبت به مسائل بالا رفته و منطق گفت‌وگو را یاد بگیرد و تحمل پذیرش نظر مخالف را تمرین کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: معمولاً بحث کرسی‌های آزاداندیشی در جامعه بیشتر حول‌ و حوش مسائل سیاسی و اجتماعی بوده و کمتر به بحث‌های محتوایی، محوری و اعتقادی توجه شده است.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: یکی از جاهایی که رسالت خوبی را در زمینه کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند بر عهده بگیرد، مدارس علمیه هستند که بر اساس تخصص و رشته خودشان و با رویکرد علمی می‌توانند این کرسی‌ها را فعال کنند.

وی ادامه داد: یکی از مطالبه های رهبر فرزانه انقلاب برگزاری کرسی های آزاد اندیشی است که دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید به نقشه راه ترسیم شده از سوی معظم له  توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: برجسته ترین تفکر انقلابی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی است و این امر سبب تعامل یبن حوزه و دانشگاه می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha