چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سفر مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور به لرستان

تیم آموزش در مدارس باید قدرت تدریس استاندارد را داشته باشند و در اجرای بهتر برنامه ها مدیریت حوزه را یاری دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه علمیه خواهران کشور، امروز در جمع موسسین، هیئت امناء و اساتید مدارس علمیه خواهران استان لرستان، در مدرسه علمیه معصومیه(س) خرم آباد با اشاره به این که استقلال حوزه های علمیه باید همواره حفظ شود، گفت: رسالت حوزه ها باید با برنامه ریزی مسئولان، موسسین، هیئت امناء و خیّران کاملا منسجم و هدفمند شود.

وی با اشاره به این که کل فعالیت های یک مدرسه با همکاری هیئت امنا و مدیران باید بیشتر به مدیران واگذار شود، بر لزوم تمرکز بر روی مدیریت محوری برای اداره مدارس علمیه تاکید کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان این که تشکیل  هیئت ترکیبی نظام آموزش برای اداره مدارس علمیه ضروری است، خاطر نشان کرد: تیم آموزش در مدارس باید قدرت تدریس استاندارد را داشته باشند و در اجرای بهتر برنامه ها مدیریت حوزه را یاری دهند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان این که مدرسه محوری از برنامه های راهبردی حوزه های علمیه است، گفت: در تصمیم سازی اداره مدارس توسط مدیران، تلاش می شود با شناسایی اساتید مجرب در حوزه های تهذیب، آموزش و پژوهش برنامه های هدفمند برای بهبود عملکرد مدارس بکار گرفته شود.

وی با بیان اینکه مدارس علمیه نباید به دفاتر تبلیغی تبدیل شوند، بیان داشت: حوزه ها باید فقاهت را همواره سر لوحه فعالیت های خود قرار دهند و  رسالت حوزه که تربیت مجتهد و تبلیغ آموزه های قرآنی در جامعه است، همچنان محفوظ شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به این که در ساخت و احداث مراکز حوزوی باید به اصول و آموزه های معماری اسلامی توجه جدی شود، گفت: امید می رود موسسین، هیئت امنا و مدیران مدارس علمیه با تعامل و همفکری در راستای تحقق اهداف عالی حوزه ها که گسترش تمدن اسلامی است، تلاش نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha