جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرویان حسینی

حوزه/ مرویان حسینی گفت: استارت آپ ها می تواند یکی از راه‌های تعامل حوزه و دانشگاه باشد، زیرا از تکنولوژی استارت آپ می توان در ارائه معارف اسلامی به خوبی بهره مند شد.

سید رضا مرویان حسینی، پژوهشگر حوزه خانواده در حاشیه نخستین رویداد نوآوری درعلوم و معارف اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد، گفت: استارتاپ های فرهنگی می‌توانند به عنوان یکی از راهکارها در انتقال معارف اسلامی و کاربردی کردن آن با تأکید بر ابعاد مهارتی و توجه به نیازهای روز جامعه نقش بسزایی ایفا کنند.

معارف اسلامی را باید از منابع اصلی‌ آن به سطح کاربردی در جامعه برسانیم، چرا که استارتاپ ها دارای ساختارهایی هستند که قابلیت فراهم کردن این امکان را دارند و می توانند منابع و محتوای دینی را از طریق تولید محصولات و نتایج به سطح نیازهای جامعه برسانند.

مرویان حسینی تصریح کرد: در زمینه استارتاپ های مذهبی نیاز است که به جنبه های کاربردی و عملیاتی و تبدیل فرآیند از ایده به محصول توجه شود چرا که فرآیند تبدیل ایده به محصول همراه با مراحل و گلوگاه‌هایی است که در انتقال آمیزه های اسلامی به جامعه باید به ماندگاری معارف اسلامی و عملیاتی کردن آن به مخاطب اهمیت دهد.

این پژوهشگر حوزه خانواده گفت: شناخت سطح نیاز مخاطب، مراحل و ویژگی های وضعیت بومی شناختی مخاطب از الزامات و پیش نیازهای عملیاتی کردن استارتاپ ها است، از طرفی نیازمند توجه به محیط استارتاپ ها از حیث محیط فرهنگی، اقلیمی، زیستی، سیاسی و تکنولوژی است.

وی با اشاره به این مطلب که هر وقت بخواهیم مقوله ای را از سطح نیاز دنبال کنیم باید تحلیل محیط صورت بگیرد، اظهارکرد: درباره استارتاپ‌ها نیز توجه به این موضوع اهمیت دارد، چرا که ویژگی بارز آنها رفع نیاز است.

پژوهشگر حوزه خانواده ابراز کرد: دلیل کاربردی، عملیاتی و مهارتی بودن ویژگی بارز استارتاپ ها رفع نیاز است که در همین راستا باید به اشکال و موقعیت های محیطی توجه شود.

وی در ادامه با بیان این که فرآیند تبدیل به محصول در ساختار نوآورانه باید به دور از پیچیدگی و مراحل طولانی باشد، اظهارکرد: روحانیان و طلبه هایی که در گام های آغازین هستند عرصه هایی را باید انتخاب کنند که دارای مراحل طولانی نباشد که گام اول آن آشنایی طلاب و روحانیان با مقوله استارتاپ ها و گام دوم تناسب استارتاپ ها با اقلیم و نیازها است.

مرویان حسینی با اشاره به این که محصولی هدف آفرین و انگیزه آفرین که درجه برانگیختگی بالاتری ایجاد کند، خاطرنشان کرد: استارتاپ تجربه جدیدی است که در کشور ما و به خصوص در فضای مجازی حوزه های علمیه در حال شکل گیری است، از این حیث کار جمعی و فعالیت مشارکتی را می تواند افزایش دهد زیرا می تواند زمینه ساز نگاه های خلاقانه و زاینده ای در فضای حوزوی باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha