جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست روحانیون، ائمه جمعه و جماعات استان همدان

حوزه/ حوزه های علمیه همیشه در مسأله آسیب های اجتماعی در کنار مردم بوده اند و رهبر معظم انقلاب در این باره به مسؤولان توصیه فرمودند که فکر کنید آسیب اجتماعی در خانواده خودتان پیش آمده است و باید جلوی آن را بگیرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام مجتبی نجفی مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شهر ملایر، ظهر امروز در نشست بصیرتی روحانیان، ائمه جماعات و جمعه استان، در سالن شهدای استانداری، گفت: حوزه های علمیه همیشه در مسأله آسیب های اجتماعی در کنار مردم بوده اند و رهبر معظم انقلاب در این باره به مسؤولان توصیه فرمودند که فکر کنید آسیب اجتماعی در خانواده خودتان پیش آمده است و باید جلوی آن را بگیرید.

وی ادامه داد: مسؤولان فعالیت های فراوانی را برای بین بردن آسیب های اجتماعی انجام می دهند، اما باید بگویم که کافی نیست و مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند کار مضاعف است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شهر ملایر اظهار کرد: تهاجم فرهنگی و غفلت از سبک زندگی اسلامی دو مسأله مهم است که باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: سبک زندگی اسلامی و خانواده اسلامی، مسجد تراز اسلام، استفاده از ظرفیت جوانان و استفاده از روحانیت در جامعه مولفه های مهم مبارزه با مفاسد اجتماعی به شمار می رود.

حجت الاسلام نجفی ادامه داد: مسؤولان باید به این نتیجه برسند که حضور روحانیت در جامعه نقش بسزایی دارد و حمایت از روحانیت به معنای حمایت از نظام اسلامی است.

وی در ادامه افزود: دولتمردان و مسؤولان باید نسبت به طرح های دینی، حضور مبلغان در محلات، از بین بردن موانع تبلیغ دین، حضور مبلغان در مجامع فرهنگی مجازی و دیگر فعالیت های اجتماعی حمایت کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شهر ملایر گفت: یکی از دیگر از مسایل مهم در کم شدن آسیب های اجتماعی حضور مبلغان در مدارس آموزش و پرورش است.

وی در ادامه افزود: من معتقدم معلمان زحمات فراوانی را در راستای امر ترتیب انجام می دهند، اما این فعالیت لازم نیست و باید امر تربیت به صورت تخصصی و دینی حاصل شود.

وی در پایان وحدت بین علما و مسؤولان را موفقیتی بزرگ برای کشور دانست و گفت: وحدت بین علما و مسؤولان سبب پیشرفت و عدم این مسأله سبب گسترش آسیب های اجتماعی می شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha