پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد کشور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مدرسی گفت: چرا باید در این کشور برخی روزنامه و سایت داشته باشند و تبلیغ سکولاریسم کنند؛ این افراد زیر هزار لایه به فعالیت می پردازند؛ متاسفانه برخی در بدیهیات تشکیک می کنند؛ متاسفانه برخی عمامه هم به سر دارند و این مباحث را تکرار می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا مدرسی یزدی امشب در مراسم نکوداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد که در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد گفت: در روایت بیان شده، کسی که حضرت زهرا(س) را بشناسد، درک لیله القدر کرده است؛ شناخت حضرت زهرا(س) برای هر کسی میسور نیست.

وی افزود: یکی از جهاتی که فاطمه، فاطمه نامیده شد به این خاطر است که مردم از شناخت ایشان بازگرفته شدند؛ ولی اگر کسی توفیقی بیابد که بتواند ایشان را بشناسد مثل کسی است که لیله القدر را درک کرده است که جز معصومین(ع) کسی نمی تواند چنین ادعایی کند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: شناخت حضرت زهرا(س) از ابعاد متعددی ممکن است که اولین آن از طریق قرآن کریم؛ آیات شریف بسیاری در شان حضرت زهرا(س) و سایر اهل بیت(ع) نازل شده است.

وی گفت: روایاتی که از رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در خصوص حضرت زهرا(ص)صادر شده و کلمات وسیره نبوی در خصوص حضرت زهرا(س) از نشانه های عظمت حضرت زهرا(س) است؛ دو خطبه منقول از حضرت زهرا(س) معارف عجیب و سنگین و وسیع و عمیقی را در خود دارد؛ این دو خطبه دایره المعارفی در حوزه اخلاقی و احکام و اجتماعی و... است.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: این خطبه بالاترین حجت برای شیعیان است؛ از جمله مسایلی که می تواند معرف حضرت زهرا(س) باشد، روایتی است که اهل سنت و شیعه نقل کرده است؛ حاکم نیز این روایت را به صحت نقل کرده است؛ این روایت همان روایت خوشنودی و رضایت و غضب حضرت است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی یزدی اظهارکرد: پیامبر(ص) می فرمایند که هیچ چیز نزد خداوند از این مساله محبوب تر نیست که عبد به واجبات خود عمل کند؛ هر انسانی اگر مومن و عبادت باشد، با نوافل به حدی بالا می آید که هرچه می شنود هرآنچیزی می شود که خدا خواسته و چشمش و زبانش و دستش نیز خدایی می شود.

وی افزود: خداوند بیان می کند که هر بنده ای من را بخواهد او را پاسخ می دهم؛ وقتی این روایت بیان می شود این حدیث نیز با این روایت متواتر تایید می شود که خداوند با رضایت حضرت زهرا(س) خشنود می شود و با غضب ایشان نیز خشمگین می شود.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: همه با فرهنگ آشنا هستیم ولی آنچنان که باید و شاید با هنر آشنا نیستیم؛ در دنیای امروز همیشه هنر در عرصه های مختلف موثر بوده است.

وی گفت: هنر دارای ثمرات ارزشمندی در عالم داشته است؛ ولی امروز هنر به یک جایگاه فوق العاده ای در جوامع رسیده است و کسانی که در این زمینه به شکل عمیق ووسیع کار کرده اند آثار عمیقی در جوامع بنیان نهاده اند.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: روحانیت و مسلمانان باید این روش و سنت نبوی و علوی و ائمه را احیا کنیم؛ قرآن بالاترین هنر است؛ پیامبر اکرم(ص) در هنگامی که در مقابل دشمن قرار می گرفتند از هر نیرویی که در زمینه هنر می توانست کاری انجام دهد استفاده می کردند؛ حصان بن ثابت در قضایای مختلف شعر می سرود.

حجت الاسلام والمسلمین  مدرسی یزدی اظهارکرد: پایگاه اصلی ما مسجد ومنبر و حسینه است؛ باید کاری کنیم که این مکان ها را جذابتر کنیم و جوانان و نوجوانان را جذب کنیم؛ گاهی در شهرستان ها و مرکز و برخی محلات قم، آنچنان استقبالی که شایسته است از نمازهای جماعت نمی شود و حضور مردم به خصوص جوانان و نوجوانان مطلوب نیست.

وی افزود: تبلیغ دین با روش سنتی و قدیمی نمی تواند منحصر شود؛ طلاب و فعالان فرهنگی باید تلاش کنند که کل کشور قم را الگو قرار دهد و شما نیز آنها را یاری کند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: متاسفانه برخی از افراد اجتماع که در مسانید امور قرارگرفته اند توجه لازم به فرهنگ اسلامی ندارند ویا گاهی گرایش های منفی ولو ناآگاه نسبت به برخی از مسایل دارند.

وی گفت: حرکاتی که گاهی گزارش آن مخابره می شد بعضا ناهنجار است؛ حضرت زهرا الگوی حجاب و عفت و حیا و علم است ولی در برخی جاها به عنوان جشن میلاد حضرت ایشان کاری انجام می شود که حداقل یک عده ای را با بی حیایی تربیت کند.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: مگر کودک معصوم چرا باید کاری کند که حرمت خیلی از امور از جشم او زدوده شود و حیا از وی دور شود؛ اگر بخواهیم یک جامعه درست داشته باشیم باید صفت حیا و غیرت را ترویج کنیم آن وقت یک عده طفل معصوم را اینگونه تربیت کنیم که حیا و غیرت نداشته باشند و بعد عذرخواهی کنیم که آنها کودک بودند؟ در روزنامه ها می نویسند که شما چرا ایراد می کنید؛ حتی به مراجع تقلید نیز ایراد می کنند که چرا انتقاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی یزدی اظهارکرد: قضیه 2030 به« ان جی او» و سمن هایی که در کشور مشغول به فعالیت هستند متاسفانه در حال اجرا است و متاسفانه اسم آنها را مردمی گذاشته اند؛ متاسفانه روحیه سکولاریسم در دل عده ای از مردم نفوذ کرده است؛ کانون های فرهنگی مساجد باید به شکل مثبت کاری کند که این افکار مهجور و منزوی شود و کسی جرات نکند این مباحث را مطرح کند.

وی افزود: چرا باید در این کشور برخی روزنامه و سایت داشته باشند و تبلیغ سکولاریسم کنند؛ این افراد زیر هزار لایه به فعالیت می پردازند؛ متاسفانه برخی در بدیهیات تشکیک می کنند؛ برخی متاسفانه عمامه هم به سر دارند و این مباحث را تکرار می کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: همانگونه که علما و مراجع بیان می کنند فضلا هم باید دست به کار شوند؛ کسانی که می خواهند ایران را از تشیع ناب جدا کنند به هر روش و حیله ای متوسل می شوند؛ این گروه برای هر حقی، یک بدل ایجاد می کنند ؛حضور فعال روحانیون باید این فضا را برای این گروه تنگ کنند.

وی گفت: مگر حجاب و امر و به معروف و نهی از منکر مساله مبهمی است؟ هزار و چندصد سال است که فقهای بزرگی چون شیخ صدوق و... معروف و منکر را معنا کردند و روش های آنها را ذکر کرده اند؛ این چه حرفی است که بگویند که چون مردم دنبال معروف نیستند و باید این عرصه را رها کنیم؟ باید شرایط و مراتب آن را حفظ کنیم و امر به معروف و نهی از منکر نیز داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: زمانی که مردم برای بیعت با خلیفه اول حرکت کردند حضرت زهرا(س) نهی از منکر و امر به معروف را رها نکردند؛ این چه حرفی است که برخی که خود را منتسب به حوزه می دانند بیان می کنند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha