جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از نیروهای در یایی سه گانه ناجا، نهاجا، نزاجا

حوزه/ در دوران گذشته فقهای زیادی در شهرها بودند و حضور داشتند، اما امروز شاهد این خلاء هستیم، باید برای رفع این مشکل فکری کرد تا اجازه ندهیم این خلاء مشکلاتی را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار آیت الله طبرسی و اعضای شورای حوزه علمیه استان مازندران، گفتند: امروز شاهد اتفاقات مهم در دنیای اسلام هستیم، از جمله حضور دولت مردان عربستان در لندن است، این موارد نشان می دهد دشمن علیه دین، اسلام ناب و انقلاب برنامه ریزی وسیعی دارد و دائم در صدد فتنه و طراحی نقش های جدید است.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: این شرایط می طلبد همه مردم و حوزه ها هوشیار باشند و برای مقابله با دشمن نقش های آنان را بشناسند و از ولی فقیه پیروی کنند.

ایشان با بیان اینکه علما همیشه در نشر دین کوشا بودند گفتند: از دیگر رسالت علما، خدمت گذاری در جامعه، پذیرش مدیریت حوزه های علمیه و تربیت دانش آموختگان فقه جعفری است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در دوران گذشته فقهای زیادی در شهرها بودند و حضور داشتند، اما امروز شاهد این خلاء در شهرها هستیم، افزودند: باید برای رفع این مشکل فکری کرد تا اجازه ندهیم این خلاء مشکلاتی را ایجاد کند.

معظم له بیان داشتند: در گذشته شاهد ارتباطات خوبی بین علما، طلاب و فضلا بودیم، الان باید این ارتباط را گسترش داد، تشویق  و ترغیب کرد.

 ایشان افزودند: مسئله بعدی در حوزه های علمیه که باید با قوت دنبال شود، برگزاری درس اخلاق است. این مسئله باید با قوت بیشتر از گذشته در حوزه ها ادامه پیدا کند تا شاهد اثر گذاری بیشتر باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: اگر الان این قوت و اثر گذاری نیست، باید برای رفع آن فکری شود.

 معظم له بیان داشتند: مسئله دیگر، حفظ و تقویت ارتباط با مردم است. حوزه نباید خود را جدای از مردم بداند باید ارتباط بیش از گذشته باشد.

313/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha