پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش تجلیل از همسران طلاب در استان یزد

حوزه/ به همت مدیریت حوزه علمیه استان یزد همایش تجلیل از همسران طلاب در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، به همت مدیریت حوزه علمیه استان یزد، همایش تجلیل از همسران طلاب در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) برگزار شد.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی راد، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد، مادران را ایثارگرانی معرفی کرد که همگام با همسران خود در راه رضایت از امام زمان (عج) قدم بر می دارند گفت: اگر مادران در راه اینکه فرزندشان در مسیر درست و اسلامی حرکت کند، تلاش کنند بدون شک اجر و پاداش بسیاری نصیبشان می شود.

خانم نیکپور، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) در ادامه با اشاره به انتخاب معنوی همسران طلبه افزود: «اسلام در دو بخش مکی و مدنی خود، مدیون دو زن بوده است: مدیون حضرت خدیجه (س) در مکه و حضرت زهرا(س) در مدینه.»

این کارشناس مذهبی در ادامه، با استناد به آیه 32 سوره احزاب «یا نساء النّبی لستُنَّ کَاَحدٍ من النساء ...» اظهار داشت: همچنان که همسر پیامبر بودن، مسئولیت آفرین است، همسر یک طلبه بودن هم، مسئولیت هایی را به همراه دارد.

وی خاطر نشان کرد: مسئولیت یک طلبه در رعایت شئون دینی(نوع پوشش، رفتار، گفتار و ...) بیش از یک فرد عادی است که البته همراه مسئولیت های سنگین اجر عظیم هم در نظر گرفته شده است، پس باید به جایگاه طلاب به عنوان الگو در جامعه توجه داشت.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد به اخلاق و احترام حضرت امام(ره) نسبت به همسرش به نقل از خانم ثقفی اشاره کرد که در طول زندگی امام یک بار به من فرمان ندادند، حتی از شوخی های رایج بعضی مردان استفاده نمی کردند.

نیکپور با بیان اینکه به حساسیت های همسرتان احترام بگذارید اظهار داشت: احترام، مکمل صمیمیت است و صمیمیت، بدون احترام اثرگذار نخواهد بود و باید توجه داشت مرز احترام به حساسیت ها، آن است که خلاف دستورات الهی نباشد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha