جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، بصیرت امت، علت مهم پیروزی در جبهه ای بود که ۳۱ کشور از رژیم بعثی عراق در مقابل جمهوری اسلامی حمایت می کردند ،ولی این ملت توانستند با بصیرت در مقابل دشمن بایستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام علی عباسی در مراسم تجلیل از طلاب و اساتید مدرسه علمیه امیر المومنین(ع) شهرستان آوج گفت: شهید محسن حججی و همه شهدا نیز از بصیرت، ایمان راسخ و اخلاص بهره مند بودندو امروز  دشمن از تجهیزات ایران نمی ترسد، بصیرت و آگاهی مردم است که دشمنان نظام را منفعل کرده و به عقب رانده است.

وی افزود:  زمان معاصر ما نیز امام خمینی(ره) شاگرد مکتب عاشورا بود و ملتی آگاه داشت که توانستند بر رژیم شاه پیروز شوند در حالی که قدرتمندان از این رژیم حمایت می کردند.

وی اظهار کرد: گر امت زمان امام حسین(ع) بصیرت داشتند حادثه تلخ عاشورا اتفاق نمی افتاد و سیدالشهدا برای آگاه سازی و بصیرت افزایی بود که قیام کرد و در مقابل باطل ایستاد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  در زمان امام علی(ع) مردم در طول نیم قرن رفاه زده و دنیاطلب شده بودند و هرچه حضرت برای آنها خطبه می خواند تاثیری نداشت و در زمان امام حسن مجتبی(ع) نیز به دلیل بی بصیرتی مردم و نبود یاران آگاه، شکست ظاهری اتفاق می افتد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز شهدا و روز راهیان نور بیان داشت: شهداء راه خود را با آگاهی و بصیرت دینی انتخاب کردند و جان خود را در دفاع از حریم اهل بیت(ع) و اسلام عزیز فدا کردند و در این راه با خدای خود معامله کردند.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، بصیرت امت علت مهم پیروزی در جبهه ای بود که ۳۱ کشور از رژیم بعثی عراق در مقابل جمهوری اسلامی حمایت می کردند، ولی این ملت  توانستند با بصیرت در مقابل دشمن بایستند.

حجت الاسلام عباسی عنوان داشت: کاری که شهدا کردند خودشان را به اوج قله انسانیت و ایمان رساندند.

وی ادامه داد: شهدا راه را برای ملت ایران برای رسیدن به استقلال و آزادی باز کردند و راه را به همه بشریت امروز نشان دادند و نقش شهدا در هر مقطعی جهانی و ابدی است و شهدا جاودانه شده و راه جاودانگی را به همه ملت نشان دادند..

در پایان این مراسم از ۵۰ نفر از طلاب واساتید این مدرسه تجلیل گردید. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha