جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عبادی در دیدار با مدیران رسانه‌های خراسان جنوبی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن در رسانه‌های خود از نظر تکنیک و تاکتیک و روان‌شناختی تمام همت خود را برای تغییر اندیشه‌ها به کار گرفته است.

به گزارش خبرگزار«حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، ظهر امروز در دیدار با مدیران رسانه‌های خراسان جنوبی، اظهار داشت: دشمن می‌خواهد فکر و اندیشه جوانان ما را تغییر دهد و آنان را به دشمن نظام تبدیل کند و گاهی در این مواقع کوتاهی می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌‌جنوبی با تأکید بر این که سرنوشت نسل آینده به بیان، قلم، نشریه و مطبوعات گره می‌خورد و این کار ساده‌ای نیست، ادامه داد: امروز قتل عام‌ها، ورشکستگی‌ها و تغییرات با یک جمله صورت می‌گیرد لذا حرف اول را در این میدان مطبوعات و قلم‌ها می‌زنند.

حجت الاسلام عبادی با بیان این که در حال حاضر دنیا در خبرها خلاصه شده و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: اگر خبرها به نحو شایسته منتقل شود بزرگ‌ترین خدمت و اگر خارج از آن باشد، بزرگ‌ترین خطر و ضرر است.

وی بیان داشت: قضاوت‌ها بر اساس همان چیزی است که در جامعه به‌صورت خبر، بیانیه و نشریه آمده است که می‌توانیم قضاوت ‌کنیم و این موضوع بسیار مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: نقش خبر در بعد مثبت و منفی تعیین کنده است، دنیای کنونی قرن انفجار اخبار بوده و خبر مانند تیغ دو لبه است، قضاوت امری نیست که نه‌تنها مربوط به دادگاه باشد و از هر موضوعی می‌شود برداشتی کرد و انعکاس اخبار بزرگ‌ترین خدمت به مردم است.

حجت الاسلام عبادی افزود: شما فعالان رسانه‌ای به‌عنوان فرماندهان، افسران و سربازان جنگ نرم محسوب می‌شوید، شما در یک قرارگاهی هستید که دشمن در مقابل شما قرار دارد و دشمن به هیچ‌چیز رحم نمی‌کند و به دنبال تسلط بر جهان و جهانیان است.

وی بیان داشت: اگر خبری که در بستر مردم قرار می دهید حق نباشد و بر اساس ظلم و باطل باشد، مردم را به سمت ظلم و باطل رهنمون می‌سازد که این امر بسیار خطرناک است؛ اهل خبر و رسانه از حیثی شبیه به تغذیه هستند و انسان باید نسبت به آنچه به قلب و اندیشه‌اش ورود پیدا می‌کند حساس باشد.

امام‌جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه کار خبر و رسانه در صحنه میدانی همانند جبهه است، اما مثل جنگ‌ها نظامی تعیین‌کننده نیست، گفت: خبر زمینه‌ساز می باشد، لذا قدم اول در این جنگ‌ها تصرف آب‌وخاک و قدم دوم تصرف افکار و اندیشه‌ها است و در جنگ رسانه‌ای اولین قدم زدن تیر خلاص به اندیشه‌ها است.

حجت الاسلام عبادی افزود: برای دشمن مراعات نکنید و به آنچه حق و خیر برای جامعه است توجه کنید و باطل را رسوا کنید، تا قلم شما در روز قیامت در دستان شما و یاری گر شما باشد.

وی با بیان که رسانه‌ها نباید نسبت به ظلم، کفر و تعدی در جهان بی‌تفاوت باشند و باید باطل را رسوا کنند، مطرح کرد: احقاق حق و ابطال باطل مهم‌ترین صحنه مجاهدت رسانه‌ها و خبرنگاران است رسانه‌ها در یک قرارگاه و دشمن در مقابل آن‌ها قرار دارد بنابراین باید قدر خود را بدانید و در انجام وظیفه محول شده، کاری خداپسندانه و امام زمان پسندانه انجام دهید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha