شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی پرچم‌دار تشیع در جهان اسلام است و طلاب در پاسداری از انقلاب اسلامی و شناسایی ترفندهای دشمنان باید هوشیار و زمان شناس باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه شهرستان تاکستان، گفت: حمایت از انقلاب اسلامی  و پاسداری از حریم ولایت در تمامی مراحل باید مورد توجه طلاب و روحانیون باشد.

وی افزود: وظایف مدارس علمیه در شرایط کنونی حمایت، هدایت و نظارت بر انقلاب اسلامی و ولایت‌مداری و پیروی پرمعرفت از مقام معظم رهبری است، اگر حوزه‌های علمیه انقلابی نباشند، اسلام ناب و انقلاب اسلامی دچار خطر می‌شود.

امام جمعه تاکستان اظهار کرد: درس اخلاق در حوزه علمیه باید منظم‌ترین و پربارترین برنامه درسی طلاب باشد چراکه طلاب مظهر اخلاق اسلامی هستند، لذا طلاب باید مظهر اخلاق، ایثار، خدمات و انضباط باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با اشاره به اینکه بدون دشمن شناسی زندگی انسان عقلانی نیست و انسان همواره باید دشمن خود را بشناسد، افزود: انسان موجودی الهی است و باید مظهر خدا شود، این در حالی است که مقصد اعلا برای انسان رسیدن به خداست و رسیدن به خدا در علم نهفته است.

وی اظهار کرد: امروز طلاب و اساتید مدارس علمیه باید زمان شناس و دشمن شناس بوده تا بتوانند اهداف متعالی حوزه‌های علمیه و علما به خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی را اجرایی ببخشند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:  انقلابی بودن حوزه‌های علمیه تعارف نبوده و یک تکلیف جدی است و این در حالی است که مسئله احساسی نبوده و برخاسته از منطق است؛ طلاب جوان و انقلابی می‌توانند با رفتار، زبان و قلم خود ارزش‌های اسلامی را در جامعه جاری کنند.

وی عنوان داشت: حوزه‌های علمیه باید با زمان‌شناسی شبهاتی که امروز از جانب دشمنان اسلام و انقلاب مطرح می‌شود را پاسخگو باشند، انقلاب اسلامی پرچم‌دار تشیع در جهان اسلام است که طلاب در پاسداری از انقلاب اسلامی و شناسایی ترفندهای دشمنان باید هوشیار وزمان شناس باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی بیان داشت: اگر طلبه تکلیف مدار، زمان شناس و دشمن شناس پرورش نیابد، هم طلبه و هم حوزه متحجر خواهد شد و این همان چیزی که دشمن در پی آن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha