جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
میناپور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: رونق اقتصادی و اشتغالزایی از برکات اجتماعی نوروز است .

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به جایگاه نوروز در معارف دینی، گفت: نوروز و انجام سنت های حسنه نوروز اگر در قالب دیدگاه اسلام و سیره اهل بیت (ع) اجرا شود، نه تنها مذموم شمرده نشده، بلکه مطلوب نیز می باشد، اظهار داشت: نوروز از سنت های نیکو است که ظرفیت ها و کارکردهای اجتماعی و فرهنگی بسیاری دارد و باید به درستی از این ظرفیت ها بهره گرفت.

وی با بیان اینکه انجام خانه تکانی و نظافت قبل از نوروز از کارکردهای فرهنگی و اجتماعی زیبای نوروز و بهار طبیعت است، خاطر نشان کرد: انجام نظافت و پاکیزگی در امورات فردی و زندگی همواره مورد تاکید دین مبین اسلام بوده است به گونه ای که این پاکیزگی و خانه تکانی طبقی رسمی دیرینه در بین افراد جامعه از ویژگی های دینی فرهنگی نورووز در بین مردم است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان این که انجام صله رحم و بجا آوردن این سنت نیکوی اجتماعی از دیگر کارکردها و برکات سال نو است، گفت: انجام دید و بازدیدها در آستانه سال نو موجب تقویت پیوند اجتماعی افراد جامعه و همچنین با خبر شدن از حال همنوعان خواهد شد .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به این که در آغاز سال نو مسافرت و سیاحت افراد به تقاط مختلف کشور افزایش خواهد یافت، بیان داشت: انجام تفریح سالم و مسافرت افراد به نقاط مختلف موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی برای مردم هر منطقه خواهد شد که این نیز از برکات و ثمرات سال نو و آغاز بهارطبیعت است .

وی در پایان با بیان اینکه سال نو و آغاز بهار طبیعت بهانه ای برای دلجویی و دستگیری از نیازمندان است، گفت: در آستانه سال نو احسان و نیکوکاری باید شتاب گیرد تا شاهد برکات معنوی این سنت حسنه در جامعه باشیم . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha