جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 443534
۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
سفر

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: کسب معنویت و تجربه در مسافرت از ویژگی های یک سفر خوب به شمار می رود .

حجت الاسلام سید جلیل موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اینکه ایام نوروز و نو شدن طبیعت فرصتی مغتنم برای رفتن به سفر و دامان طبیعت است، بیان داشت: در روایات دینی نسبت به انجام سفر سفارشات بسیاری شده است و افراد بهتر است برای بهره گیری و ماندگاری از اثرات معنوی و روحی یک سفرخوب موازین دینی و شرعی را رعایت نمایند .

وی با اشاره به اینکه برای بهره گیری از اثرات شادی معنوی در مسافرت باید همسفر مناسبی داشته باشیم، اظهار داشت: انتخاب همسفر و همراه شدن با افراد مومن و معنوی  در مسافرت می تواند در کسب معنویت درونی و شادی حقیقی افراد موثر باشد .

استاد حوزه علمیه استان لرستان در پایان با بیان این که در سفر باید اقامه نماز اول وقت فراموش نشود، خاطر نشان کرد: اقامه نماز اول وقت و دوری از گناه و شادی های کاذب در طول سفر می تواند آرامش روحی و روانی را برای مسافران رقم زند .

حجت الاسلام سید جلیل موسوی افزایش معنویت قلبی ،کسب علم و تجربه را دیگر ویژگی های یک سفر خوب برشمرد و بیان داشت: افراد برای تحقق این ویژگی ها در سفر باید در انتخاب مکان مسافرت و همچنین انتخاب همسفر برای خود دقت نمایند تا شادی و نشاط معنوی و روحی را در سفر کسب نمایند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha