سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی

حوزه/عضو خبرگان رهبری گفت: اگر نماینده ای انقلابی نباشد و غیر انقلابی ها وارد مجمع طلاب شوند، باید منتظر کسانی باشیم که دارای تفکر سکولار هستند و قصد دارند مسائل حوزه را از انقلاب و حکومت جدا کنند. این ها افرادی هستند که توجهی به سنت های حوزه ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در گفت وگو  با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اهمیت و نقش نمایندگان طلاب و فضلای حوزه گفت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، تشکل جوانی است و این تشکل با توجه به مجموعه ای که دارد می تواند نقش آفرین باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی معمولا با تشکیلات پیش می رود و به نتیجه خوبی می رسد و این را تجربه ثابت کرده، افزود: در شکل گیری انقلاب، تشکل طلاب بوده که نقش آفرینی کرده و حکومت 2هزارو 500 ساله را در حرکتی بزرگ و با اتحاد سرنگون کرده است  و اگر کار فردی بود،‌ پیش نمی رفت.

این استاد حوزه با بیان اینکه تشکل به لحاظ اینکه همراه هم هستند، می توانند در امور مختلف اثرگذار باشند، از جمله آن ابعاد و نقش آفرینی مجمع نمایندگان در مسائل حوزوی، ارتباط طلاب با مسئولین حوزه، مراجع، جامعه مدرسین، شورای عالی، گفت: همه افراد به صورت فردی نمی تواند با این تشکیلات مرتبط باشند، اینجا مجمع می تواند نقش آفرین باشد که مسائل طلاب به تشکیلات و اساتید منتقل شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که مجمع نمایندگان در انتقال نظرات، نقدها  و پیشنهادات طلاب در امور حوزه می تواند واسطه باشد بیان داشت:  یکی دیگر از موارد اثرگذاری نمایندگان مجمع طلاب، در بحث ارتباط بین طلاب و مسئولین استان و شهرها، دعوت از مسئولین شهری و استانی، مشارکت طلاب در مسائل فرهنگی و سیاسی و انتخاباتی منطقه است.

وی افزود: نمایندگان می توانند طلاب را از طریق مسائل سیاسی و اجتماعی تغذیه کنند. مسئولین فرهنگی را در جلسات جداگانه دعوت کنند طلاب را با مسائل روز آشنا نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی عنوان کرد: نمایندگان طلاب و فضلاء می توانند واسطه بین طلاب و استان باشند تا روحانیون، بی اطلاع از مسائل و اتفاقات شهر خود نباشند، با دعوت و ارتباط متقابل از مسئولین شهر،‌طلاب را در جریان آخرین امور شهر و مسائل فرهنگی و  تبلیغی قرار دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: بنابراین وقتی این همه وظائف مهم برای نمایندگان طلاب و فضلاء از سوی مجمع نمایندگان برشمرده می شود، متقابلا طلاب و فضلای حوزه رسالت هایی در گزینش افراد صالح، متعهد و کارآمد دارند.

این استاد حوزه اظهار داشت: طلاب باید در انتخاب افراد به اولویت ها  بیشتر توجه کنند، کسانی را انتخاب کنند که شرایط و ذی طلبگی را رعایت کند، به مسئله انقلابی بودن حوزه و حوزیان توجه نماید و به روز باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: اگر نمایندگان انقلابی نباشند، قطعا به مسائل حوزه، نیازهای آن و حکومت هم توجهی نخواهند داشت و در چنین زمانی هدف تعیین شده محقق نمی شود.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: اگر نماینده ای انقلابی نباشد و غیر انقلابی ها وارد مجمع شوند، باید منتظر  کسانی باشیم که دارای تفکر سکولار هستند و قصد دارند مسائل حوزه را از انقلاب و حکومت جدا کنند، این ها افرادی هستند که توجهی به سنت های حوزه ندارد.

وی گفت: باید بدانیم انقلاب مولود حوزه است و حوزه باید از این مولود دفاع کند، به همین دلیل گزینش و انتخاب افراد در حل این مسائل بسیار می تواند نقش آفرین باشد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha