شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانم رویا دهقانی

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد از اتمام مهلت ارسال آثار بانوان طلبه به دهمین جشنواره علامه حلی(ره) یزد خبر داد و گفت: تعداد ۵۲۰ اثر از سوی کارشناسان در حال ارزیابی اجمالی است .

رؤیا دهقانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، در خصوص برگزاری چهارمین دوره جشنواره استانی علامه حلی(ره) و دهمین دوره کشوری آن اظهار کرد: پس از ارسال فراخوان این جشنواره به 22 مدرسه علمیه استان یزد و پایان مهلت تعیین شده تعداد 520 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
وی افزود: امسال در دهمین جشنواره علامه حلی(ره) از 520 اثر رسیده  به تفکیک 476 مقاله ، 4 پایان نامه و 40 تحقیق پایانی ارسال شده است که  در حال ارزیابی اجمالی است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد اعلام کرد: از آمار ارسالی به دهمین جشنواره علامه حلی «ره» در مقطع سطح دو مدرسه حضرت زینب(س) یزد در رتبه اول با ثبت 144 اثر، مدرسه حضرت زینب کبری(س) در رتبه دوم 94 اثر و مدرسه ریحانه الرسول(س) یزد در رتبه سوم با 54 اثر بیشترین آمار ثبت اثر را به خود اختصاص داده اند.
دهقانی ادامه داد: در مقطع سطح سه نیز مؤسسه آموزش عالی امام حسین(ع) یزد با ثبت 21 اثر  توانسته نسبت به سایر مدارس سطح 3 پیشتاز باشد.

وی تصریح کرد: بانوان طلبه در راستای تبیین نقش اهل بیت علیهم السلام در پایه گذاری و گسترش علوم اسلامی و تبیین نقش عالمان و دانشمندان شیعه در گسترش و شکوفایی علوم و تمدن اسلامی  به این جشنواره آثار خود را ارسال کرده اند.


معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد، دلیل کاهش 50 درصدی ارسال آثار نسبت به سال 95 را تغییر شرط سنی از سوی برگزار کنندگان جشنواره 96 عنوان کرد و گفت: با وجود مجاز نبودن افراد سنین بالاتر از31 سال برای ثبت اثر ،در مقایسه با  سال  1394 با همین معیار شرط سنی(متولدین 65 به بعد) شاهد رشد 38 درصدی هستیم 
دهقانی خاطرنشان کرد:  نکته قابل توجه این که در حال حاضر ظرفیت های بالقوه ای در مدارس علمیه خواهران استان یزد وجود دارد که می توان با اتخاذ تدابیری مناسب این ظرفیت ها را بالفعل تبدیل نمود که یکی از آن تدابیر برگزاری جشنواره ها و همایش هایی از سوی نهادهای مختلف است.

وی ابراز کرد: برگزاری جشنواره هایی همانند جشنواره علامه حلی «ره» فرصت مناسبی است تا طلاب آثار خود را در معرض رقابت بگذارند.
دهقانی ادامه داد: پیشرفت علم بعد از آموزش با فعالیت پژوهشی امکان پذیر است و آموزش بدون پژوهش به بیان مقام معظم رهبری«زید عزه» نتیجه اش یک جا ایستادن، درجازدن و با دنیای پیرامون خود به تدریج بیگانه تر شدن است.

*آمار آثار ارسالی جشنواره علامه حلی(ره) سال 95

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد:به حول و قوه الهی سومین جشنواره استانی علامه حلی(ره) در سال 95 به صورت مشترک بین خواهران و برادران این استان انجام شد که در مجموع هزار و 34 اثر از حوزه های علمیه خواهران و برادران(169 اثر توسط طلاب برادر و 865 اثر توسط طلاب خواهر) به دبیرخانه ارسال شد.

دهقانی ادامه داد: تعداد 101 اثر در مجموع پس از ارزیابی شورای علمی جشنواره و در نهایت تأیید شورای سیاست گذاری انتخاب شدند که 83 نفر(از رتبه های اول تا سوم و شایسته تقدیر ) از این آمار را  طلاب خواهر تشکیل می دادند که در سال جاری اختتامیه این جشنواره برگزار شد.

انتهای خبر 313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha