پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین با بیان این که روح اجتهاد بر شورای نگهبان حاکم است و اعضای آن آگاه به مسایل روز هستند، گفت: شورای نگهبان را می‌توان به عنوان یکی از نمادهای نظام جمهوری اسلامی نام برد، نهادی که به قوانین هویت اسلامی عطا می‌کند و به حاکمیت دین و شریعت در جامعه جامه عمل می‌پوشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی صبح امروز در دیدار با رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان استان قزوین، با بیان این که دین اسلام یک دین حکومتی است و در اسلام دین از سیاست جدا نیست و قرآن هم برای این نازل شده که به آن عمل شود، گفت:  حکومت ضامن اجرای دین اسلام است و  باید تمام قوانین بر اساس احکام اسلامی اجرا شوند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی قوانین را وضع می کند و شورای نگهبان نیز مسئولیت تطبیق قوانین با دین و شریعت اسلام را به عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین  عباسی تصریح کرد: مردم سازنده اصلی قدرت در جمهوری اسلامی هستند، رأی مردم امانت است و صیانت از سلامت انتخابات همواره در این سال های پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی به احسن وجه توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی تضمین شده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین با بیان این که روح اجتهاد بر شورای نگهبان حاکم است و اعضای آن آگاه به مسایل روز هستند، ادامه داد: شورای نگهبان را می‌توان به عنوان یکی از نمادهای نظام جمهوری اسلامی نام برد، نهادی که به قوانین هویت اسلامی عطا می‌کند و به حاکمیت دین و شریعت در جامعه جامه عمل می‌پوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره این که مصوبات مجلس شورای اسلامی زمانی رسمیت قانونی پیدا می‌کند که به تأیید فقهای شورای نگهبان رسیده باشد، اظهار کرد: اقتدار امروز ایران اسلامی زیر سایه هویت نظام و رهبری مقام معظم رهبری محقق شده است.

در این دیدار حجت الاسلام نصیری در رابطه با برنامه های دفتر نظارت شورای نگهبان استان قزوین گزارشی ارائه داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha