جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشنواره حجاب و پوشش اسلامی

حوزه/ یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: حجاب و عفاف ضامن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سلامت روحی و معنوی انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالرضا محمدی در کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه دانش آموزان دختر دبیرستانی شهرستان مهدی‌شهر به میزبانی کانون فرهنگی شهید جبرئیل بیدقی، با تأکید بر ضرورت اشاعه و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، اظهار داشت: این امر به کاهش آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین خانواده‌ها منجر می‌شود؛ حجاب و عفاف یک دستور دینی و از مسائل مهم و کلیدی جامعه ما به‌شمار می‌آید، به‌نحوی‌که با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

این کارشناس  مذهبی با بیان اینکه رعایت حریم عفاف و حجاب به معنای امکان پاک‌زیستی و اعتقاد محوری در زندگی روزمره افراد است، تصریح کرد: حجاب و عفاف ضامن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تضمین کننده سلامت روحی و معنوی انسان است.

وی با بیان اینکه آنچه می‌تواند جامعه را از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها مصون داشته و حفظ کند، ترویج فرهنگ عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است، افزود: معضل بی‌حجابی و بی‌عفتی فقط برای افراد بی‌حجاب مشکل ایجاد نمی‌کند، بلکه آسیب‌هایی که از این معضل ناشی می‌شود، تمام اعضای جامعه را در برمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه طلاق از پیامدهای ناگوار بی‌حجابی در جامعه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه گسترش پیدا کند و در این امر نهادهای فرهنگی، خانواده‌ها و رسانه‌های گروهی می‌توانند نقش مؤثری در ترویج حجاب داشته باشند، در صورت تحقق این موضوع جامعه از خطرات حفظ و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه راه اساسی برای مقابله با فرهنگ غرب، مصون‌سازی و ارتقای فرهنگ جامعه است و حجاب، ضامن سلامت اجتماعی است، گفت: خانواده مهم‌ترین و اساسی‌ترین نهاد اجتماعی برای ترویج حجاب و عفاف محسوب می‌شود و خانواده نقش اساسی در انتقال ارزش‌های دینی به افراد دارد.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه بدون شک جامعه‌ای از سلامت کامل برخوردار است که خانواده به‌عنوان جزو کوچک آن جامعه از سلامت و استحکام کامل و کافی برخوردار باشد، تصریح کرد: اگر خواهان سلامت و تقویت بنیان جامعه هستیم باید همه نیروهای خود را در جهت استحکام و تقویت پیوندهای خانوادگی بسیج کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha