سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کاشت نهال توسط طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق

مدیر حوزه علمیه خواهران همدان گفت: مساله درخت کاری در جهان و جامعه امروزی دارای برکات فراوانی است و همه باید به این امر مهم توجه داشته باشند و این مساله از آیات و روایات اثبات شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان امروز در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهر همدان مراسمی تحت عنوان جوشش درختکاری، علم و دین و رستگاری برگزار شد.

خانم شهرزاد خرازی، معاون فرهنگی، تبلیغی مدرسه علمیه الزهرا(س)، در این مراسم گفت: در آستانه فرارسیدن فصل بهار طبیعت، مراسم كاشت نهال در راستای شعار«جوشش درختکاری،علم و دین و رستگاری» و به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی در این مدرسه با حضور طلاب اساتید برگزار شده است.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان، مدیر حوزه علمیه خواهران همدان در این مراسم ضمن بیان شعار امسال با عنوان جوشش درختکاری ،علم و دین و رستگاری عنوان کرد: پيغمبر اكرم(ص) به كسي كه درخت مي نشاند، می فرماید مي خواهي تو را به نشاندن درختي راهنمايي كنم كه استوارتر، رشدش بيشتر، ميوه اش خوش تر و بادوام تر از اين درخت باشد، هر بار كه صبح يا شب تسبيحات اربعه بگويي، براي هر تسبيح، ده درخت از انواع ميوه ها در بهشت براي تو كاشته مي شود.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت علي(ع) اظهار کرد: امیر مومنان علی(ع) می فرماید هنگامي كه رسول اكرم(ص) گروهي را به جهاد مي‌فرستاد، به آنان چنين رهنمود مي‌داد با نام خدا حركت كنيد، مبادا به كشتن زنان، پيران و كودكان مبادرت ورزید، و از قطع درختان بپرهيزيد؛ مگر درختي  كه مانع جنگ يا مانع بين شما و مشركين باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران همدان گفت: مساله درخت کاری در جهان و جامعه امروزی دارای برکات فراوانی است و همه باید به این امر مهم توجه داشته باشند و این مساله از آیات و روایات اثبات شده است.

لازم به ذکر است، این مراسم با کاشت نهال در حیاط این مدرسه از سوی مدیریت، کادر و اساتید این مدرسه و ذکر صلوات حضار به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha