پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
چهارشنبه سوری

حوزه/مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه چهارشنبه‌سوری خرافه است و باید در مقابل رواج شبهات در جامعه هوشیار بود، تصریح کرد: هیچ انسان عاقلی با آتش بازی نمی کند و جان خو و دیگران را به خطر نمی اندازد.

حجت‌الاسلام امید رحمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: چهارشنبه‌سوری خرافه است و باید در مقابل رواج شبهات در جامعه هوشیار بود.

وی افزود: چهارشنبه‌سوری از گذشتگان برای ما مانده، اما هر چیزی که از گذشته مانده مقدس نیست و هر چیزی که از گذشته باقی‌مانده محبوب نیست

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه چهارشنبه‌سوری یک خرافه است، گفت: هیچ فرد عاقلی دست به کاری که هم به خود و هم به دیگران آسیب می‌رساند، نمی‌زند.

وی اظهار کرد: اسلام دین حق است و رابطه علت و معلولی را قبول دارد این حرف‌ها مبنای علمی و واقعی ندارد اینکه می‌گویند اینکه از روز آتش می‌پرند و می‌گویند «زردی من از تو سرخی تو از من» این مبنای علمی و واقعی ندارد.

مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به حفظ و رعایت شئونات اسلامی در ایام نوروز، تصریح کرد: مردم باید در این ایام، شئونات اسلامی را رعایت کنند.

وی در خصوص شبهات موجود در بین مردم هشدار داد و گفت: یکی از حوزه‌هایی که امروز دشمن ملت ایران را مورد هجمه قرار داده ترویج شبهات در جامعه است و مردم، حوزه، دانشگاه و دولت باید در مقابل رواج شبهات در جامعه هوشیار باشند

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه وظیفه حوزه و علما در شرایط کنونی سنگین است، خاطرنشان کرد: در این زمان حوزه باید هوشیارتر عمل کند تا به رغم وجود شبهات ایمان مردم روز به روز تقویت شود، چرا که هر چه دین و عقیده مردم قوی‌تر شود شبهات تأثیرگذاری خود را در جامعه از دست می‌دهند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha