جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ، امام جمعه بجنورد

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: مسافران بسیاری در مسیر حرکت به سمت مشهد مقدس در ایام نوروز هستند و از مرکز این استان گذر می‌کنند، ازاین‌رو باید چهره شهر به نحوی باشد که در عین داشتن نشاط و شادابی، عاری از گناه و منکر باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: با توجه به روایات، عید زمانی است که در آن معصیت نشود، بنابراین از این مطلب نتیجه می‌گیریم که هر روز سال باید عید باشد و گناه و معاصی نباید عید را از ما بگیرد.

وی افزود: عید نوروز نباید زمانی برای انتشار معصیت و بی‌بندوباری باشد و باید در این ایام که تمامی موجودات در حال رشد و نمو هستند، انسان‌ها هم با انجام اعمال معروف و دوری از منکرات به سمت قله ارزش‌ها حرکت کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: یکی از معروف‌ها حقوق شهروندی است که ما انسان‌ها قوانینی را برای آن وضع کرده‌ایم، درصورتی‌که اسلام در باب حقوق شهروندی احکامی جامع و کامل دارد و در این زمینه حتی به کوچک‌ترین حقوق شهروندی اشاره می‌کند.

وی تصریح کرد: مسافران بسیاری در مسیر حرکت به سمت مشهد مقدس در ایام نوروز هستند و از مرکز استان خراسان شمالی  گذر می‌کنند، ازاین‌رو باید چهره شهر به نحوی باشد که در عین داشتن نشاط و شادابی، عاری از گناه و منکر باشد.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه یکی از منکراتی که در جامعه به‌وفور می‌توان مشاهده کرد، ایجاد آلودگی‌های صوتی است که موجب مزاحمت برای دیگران می‌شود، گفت: کسانی که در حال حرکت با خودروی خود گذرگاه‌های عمومی هستند نباید صدای آهنگ را به‌قدری بلند کنند که ایجاد مزاحمت برای دیگران کنند.

باید معروف‌ها و منکرها به‌طور مصداقی و ملموس برای جامعه تبیین شوند 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید معروف‌ها و منکرها به‌طور مصداقی و ملموس برای جامعه تبیین شوند، گفت: با کلی‌گویی در خصوص معروف‌ها و منکرها نمی‌توان راه به‌جایی  برد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: همان‌طوری که متخلفان در اجرای منکرات جسور هستند باید متدینین و مؤمنین هم در اجرای معروف‌ها جسارت به خرج بدهند و در ترویج اعمال نیک همت بیشتری داشته باشند.

معروف‌ها در ملأعام گسترش یابد

وی همچنین با بیان اینکه باید معروف‌ها در ملأعام گسترش یابد، گفت: متخلفان و مجرمان گاهی درملأعام اقدام به عربده‌کشی می‌کنند و در برخی موارد اقدام به توهین به مقدسات می‌کنند و لازم است ضمن برخورد با این‌گونه افراد، در زمینهٔ جسارت به خرج دادن در اجرای معروف‌ها هم اقدام داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه محور کار باید این باشد که درملأعام معروف‌ها گسترش یابد تا منکرات به حاشیه رانده شوند، افزود: به‌طور مثال می‌توان به گفتن اذان و قرائت قرآن در پارک‌ها و اماکن عمومی اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha