جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هیئتی از کلیسای انجیلی لوتری کپنهانگ با تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار کرد

حوزه/ هیئتی از کشیش های کلیسای انجیلی لوتری کپنهاگ پایتخت دانمارک به ریاست رهبر معنوی "لین سکوفمارک" با تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار مورد استقبال شیخ حسان عبد الله و اعضای تجمع قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» هیئتی از کشیش های کلیسای انجیلی لوتری کپنهاگ پایتخت دانمارک به ریاست رهبر معنوی "لین سکوفمارک" با تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار مورد استقبال شیخ حسان عبد الله و اعضای تجمع قرار گرفت.

این هیئت که متشکل از مجموعه ای از کشیش های کلیساها و فعالان مسیحی در اروپا بود، با تجمع علمای مسلمان پیرامون اهمیت گفت‌وگوی اسلامی مسیحی به عنوان تنها راه حل برای مقابله با افراطی گری که جهان را به هم ریخته، بحث و گفت‌وگو کردند.

شیخ عبد الله در این دیدار تاکید کرد: اسلام همچون مسیحیت یک دین الهی است که به محبت، گفتگو، عدالت، خیر و خوبی، کنار گذاشتن کینه و تعصب و ستم و شرارت دعوت می کند و آیه (تعالوا إلی کلمة سواء) در واقع یک دعوت الهی از مسلمانان برای تعامل با اهل کتاب است.

یکی از اهداف تأسیس تجمع علمای مسلمان،‌ تقریب میان اسلام و مسیحیت است

عضو تجمع علمای مسلمان، این هیئت مسیحی را از تجربه تجمع علمای مسلمان در دعوت به وحدت اسلامی و وحدت ملّی که تمامی اقشار کشور را در کنار هم جمع کرده، مطلع کرد و گفت: یکی از اهداف تأسیس این تجمع، تقریب و نزدیکی معنوی میان رهبران دینی اسلامی و مسیحی و گفتگو میان آن هاست که بخش گفتگوی میان ادیان تجمع علما این گفتگو را با واتیکان آغاز کرده است.

شیخ عبدالله تصریح کرد: تجمع علمای مسلمان اقلیت های اسلامی اروپا و جهان را به همزیستی مسالمت آمیز دعوت می کند و از آنان می خواهد که همچون یک شهروند شایسته در ساختن جوامعی که در آن زندگی می کنند تلاش کنند و حافظ نظام آن کشور و مبلّغین گفتگو، الفت و محبت باشند.

رژیم صهیونیستی، دشمن تمامی انسان های آزاده و شریف است

وی تاکید کرد: ما هیچ دشمنی نداریم و همه یا برادران دینی ما هستند یا همانند ما در آفرینش هستند، امّا ما به کسانی که با ما دشمنی کرده و به ما تجاوز می کند، دشمنی می کنیم و اینجا لازم است که بگویم رژیم صهیونیستی، دشمن هر انسان آزاده و شریفی است؛ چرا که آن رژیم به ما تجاوز کرده و فلسطین را اشغال و اهالی آنان را آواره و اموال آنان را تصرف کرده است، لذا امت به آن شده تا با تمام توان خود با این رژیم مبارزه کند.

شیخ عبد الله افزود: دشمن صهیونیستی به این نیز اکتفا نکرده و لبنان را نیز اشغال کرده و ما به عنوان تجمع علمای مسلمان از ملت لبنان برای حمل سلاح و مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل دعوت کردیم تا پیروزی حاصل شد.

وی اشاره کرد: راه مقاومتی که ما در پیش گرفتیم حقّ هر ملتی است که سرزمینش اشغال شده و منابعش به یغما رفته و همچنان مورد تهدید قرار دارد، لذا جوامع دیگر باید از مسئله ما حمایت کرده و آن را یاری کنند؛ چرا که آن مسئله، حق ماست.

"سکوفمارک" از تجربه تجمع علمای مسلمان و شیوه مدیریت و انجام گفتگو با سایر طایفه ها ابراز شگفتی کرد و گفت: ما از این تجربه در تعامل خود با اقلیت های بیگانه در دانمارک و حتی گفتگوی داخلی استفاده خواهیم کرد.

در پایان این دیدار شیخ عبدالله یک لوح یادبودی را به این هیئت داد و دو طرف بر تداوم ارتباط در جهت مصلحت بشریت توافق کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha