پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام زرینه

تولیت مدرسه علمیه شهرستان بویین زهرا گفت: وقتی به خانه تکانی و نظافت منازل خود می پردازیم باید به خانه تکانی دل نیز توجه ویژه ای داشته باشیم، چرا که ایام نوروز فرصت خوبی برای صله رحم، کمک به مستمندان و برطرف کردن مشکلات مردم است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام محمد همایون زرینه صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع)  با بیان این که باید با خانه تکانی، قلب هایمان را از کینه خالی کرده و محبت را جایگزین کنیم، گفت: خداومند مومنان را به بخشش یکدیگر توصیه کرده و همچنان که انسان ها نیز از خداوند انتظار دارند که از گناهان بندگانش  بگذرد شایسته است مومنین نیز از خطاهای هم چشم پوشی کنند.

وی اظهار کرد: این ایام فرصت بسیار خوبی است که فضای دوستی و محبت را در بین خانواده ها و جامعه تقویت کرده و اختلافات و دلخوری ها را کنار بگذاریم و دل ها را خانه تکانی کنیم.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام در رابطه با رفع و از بین بردن کدورت ها تاکید ویژه ای داشته که در این خصوص باید گفت بهترین زمان برای این مهم و غباررویی دل ها آستانه بهار و عید نوروز است.

حجت الاسلام زرینه تصریح کرد: با نزدیک شدن به ایام نوروز و فصل بهار بسیار کسانی هستند که دوست دارند علاوه بر خانه تکانی، کینه ها و دلخوری هایی را هم که از یکدیگر دارند دور بریزند ولی برای این کار تنها کمی گذشت لازم است تا دل ها از کینه و حسد پاک شود.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان بویین زهرا گفت: وقتی به خانه تکانی و نظافت منازل خود می پردازیم، باید به خانه تکانی دل نیز توجه ویژه ای داشته باشیم، چرا که ایام نوروز فرصت خوبی است برای صله رحم، کمک به مستمندان و برطرف کردن مشکلات مردم،  که سنت حسنه ای که بین همه مسلمانان رواج دارد.

وی اظهار کرد: حل مشکلات مالی، برقراری زمینه ازدواج جوانان فامیل، تقویت سطح تحصیلی افراد فامیل و ... از جمله مسائلی است که از موقعیت دید و بازدید به بهترین شکل استفاده می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha