سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کودک و فضای مجازی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع)، مهم ترین راه مصونیت بخشی فعالیت در فضای مجازی را تقویت باورهای دینی و ایمانی برشمرد.

دکتر سید عبدالرسول علم الهدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: اگر ما به فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی به صورت توأمان توجه لازم را نداشته باشیم چه بسا در استفاده از آن و یا دوری از آن دچار افراط و تفریط شویم و حال آن که فضای مجازی هم می تواند فرصت باشد و هم تهدید.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در یکی دو سال اخیر به خصوص تاکید ویژه و بسیاری بر اهمیت و ضرورت استفاده درست و هوشمندانه از فضای مجازی در مسیر تبلیغ و نشر معارف دینی و انقلابی داشته اند، گفت: ایشان چندین بار در همین مدت به صراحت بیان داشته اند یکی از مشکلات جدی ما در عرصه فضای مجازی ، نوع مواجهه عموماً منفعلانه ماست و حال آن که بخش قابل توجهی از مردم ما در شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام حضور دارند و ما باید با رویکرد فعالانه به تولید محتوای ارزشمند بر اساس چارچوب ها و شاخص های دینی و انقلابی برای این جمعیت بسیار انبوه اهتمام بورزیم.

این مدرس و تحلیلگر فضای مجازی تصریح کرد: در مقابل آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی که بسیار هم در زندگی مدرن امروزی جدی است، بی شک اهتمام به سبک زندگی دین مدارانه و نیز تقویت سواد رسانه ای ، بهترین راهکار است که باید این را در جامعه ترویج دهیم.

وی بیان داشت: این که تاکید بر مساله سواد رسانه ای می کنیم به این خاطر است که اساساً سواد رسانه ای، یک نوع درک متکی بر مهارت است که بر اساس آن می توان انواع رسانه ها و نیز تولیدات متنوع آن ها را در درجه اول به درستی شناخت و در وهله بعد از یکدیگر تفکیک و بازشناسی نمود.

علم الهدی همچنین گفت: در واقع برخورداری از سواد رسانه به افراد دید شفاف و واضحی ارایه می دهد و در واقع نقشه راهی است که به واسطه آن بهتر میتوان در جامعه امروز که مملو از پیام های رسانه ای است دست به گزینشگری مطلوب زد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha