پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قلی پور - امام جمعه بابلسر

حوزه/ امام جمعه بابلسر با تأکید بر این که عده ای به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ و ایثار در جامعه اسلامی هستند، گفت: این فرهنگ متعالی و ارزشی بهترین راه مقابله توطئه و نفوذ دشمنان انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در دیدار جمعی از خانواده های شهدا، امنیت، آسایش و اقتدار امروز نظام اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا کمتر از خود شهادت نیست.

وی با اشاره به این که آرمان های متعالی شهیدان به نظام و انقلاب عزت و عظمت داده است، افزود: هرچه داریم به برکت خون شهدایی است که برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهدا با اخلاص، ایثار و از خود گذشتگی، امنیت و آسایش را برای ملت مسلمان ایران به ارمغان آوردند، تصریح کرد: امروز نیز جوانان شجاع این مرز و بوم مشتاقانه در دفاع از حریم اهل بیت(ع) شتافتند.

حجت الاسلام قلی پور ادامه داد: اقتدار و عزت کشور در عرصه‌های جهانی را مدیون از جان‌گذشتگی رزمندگان کشور چه در هشت سال جنگ تحمیلی و در ادامه آن مدافعان حرم هستیم و باید اهداف و آرمان‌ های آنها را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

امام جمعه بابلسر گفت: شهدا پرچم‌داران واقعی اقتدار این مرز و بوم هستند و با همه توطئه‌ها و بدخواهی‌های استکبار امروز انقلاب اسلامی در منطقه به یک توان و قدرت مضاعف رسیده و در حقیقت از قدرت بازدارندگی خاصی برخوردار است.

وی با بیان این که شهدا جان های پاک خود را در طبق اخلاص قرار داده و در مسیر ایثار و فداکاری حرکت کردند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به شهدای خود افتخار می کند که زمینه ساز عزت و اقتدار ما هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهدا درس ایثار و رشادت را به همگان آموختند، گفت: این عزیزان از مقام ارزنده ای برخوردار بوده و به مراتب ارزشمندی دست پیدا کردند.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به آیه شریفه قرآن در خصوص زنده بودن شهید، اظهار داشت: شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و باید رفتار و سیره زندگی خود را به گونه ای تنظیم کنیم که در مسیر شهدا و خواست آن ها باشد.

امام جمعه بابلسر ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت تضمین کننده عزت یک ملت است و اگر ملتی لباس رزم و جهاد را از تن خود بیرون کند، باید لباس ذلت را بر تن خود بپوشاند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهدا پیروان واقعی راه اهل بیت(ع) و ولایت هستند؛ زیرا با خون خود ولایتمداری را به اثبات رساندند و سند آن را با خون های پاک خود مهر کردند، بیان داشت:

وی با تاکید بر خواندن وصیت نامه های شهدا، افزود: دو مطلب که در وصیت نامه شهدا به صورت مشترک مورد تاکید قرار گرفته، تبعیت کامل از ولایت فقیه و حفظ عفاف جامعه به ویژه از سوی بانوان است.

حجت الاسلام قلی‌پور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه جهاد دفاع از مرزها بود و امروز هم جهاد ادامه دارد، تصریح کرد: یکی بخش جهاد در حوزه فردی و جهاد با نفس است چراکه هر چه می‌کشیم از نفس است.

امام‌ جمعه بابلسر با بیان اینکه دشمن در عرصه فرهنگی به دنبال ترویج بی‌بندوباری و جایگزین کردن ضد ارزش به‌عنوان ارزش‌ها است، تأکید کرد: امروز ظیفه همه ما ادامه دادن راه و مسیری است که شهدا آغاز کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که عده ای به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ و ایثار در جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: این فرهنگ متعالی و ارزشی بهترین راه مقابله توطئه و نفوذ دشمنان انقلاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha