جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تبعیت همه بخش های کشور از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: تبعیت از ولی فقیه کلید موفقیت نظام و انقلاب در عرصه ها و صحنه های مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران سه شنبه شب در جلسه جامعه روحانیت نکا با اشاره به اين که روحانيت در سده های اخیر همواره در عرصه و صحنه های مختلف نقش آفرین و تعیین کننده بوده است، گفت: حفظ مذهب تشيع در ابعاد مختلف فقهي و احکامي وظيفه بسيار مهم روحانيت است.

وی با بیان این که اشاعه و گسترش تفکر شيعي و عمق بخشي به افکار جامعه رسالت مهم يگر روحانيت است، افزود: امروز روحانیت باید همه تلاش خود را در جهت ایجاد یک تمدن نوین اسلامی در جهان تلاش کند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که روحانیت همواره در حفظ استقلال، تماميت ارضي و منافع ملي تلاش کرده، بیان داشت: خدماتي که روحانيت در سال هاي گذشته به جامعه ارائه کرد باعث بيداري مردم و پيروزي انقلاب اسلامي شد و اين مسير بعد از انقلاب نيز ادامه داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در کنار تبلیغ دین، همواره مسؤولیت مهم دیگری چون حمايت و رسيدگي به مشکلات مردم را نیز بر عهده داشته است، تصریح کرد: این قشر اثرگذار جامعه همواره با مردم زندگی کرده و لحظه از مردم جدا نبوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با مردم زندگي کردن از امتيازات روحانيت است، ادامه داد: روحانیت همواره وظيفه دارد در برابر نارسايي‌ها و مشکلات به مسؤولان تذکر دهد و تاکنون نیز همین گونه بوده است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ هیچ گاه مقامات را به رابطه با مردم ترجیح نداده، افزود: این قشر اثرگذار جامعه همواره خود را همدل و همراه مردم مي‌داند و با آنها هم نوا مي‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت در برابر انحرافات همواره با اقتدار ایستاده و لحظه ای سکوت نکرده، خاطرنشان کرد: جایگاه امروز دین مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های روحانیت است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهضت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از بصیرت و آگاهی روحانیت آغاز شد، افزود: امروز نیز بصیرت این قشر اثرگذار جامعه بسیاری از توطئه ها را از کشور دور کرده است.

امام جمعه نکا با اشاره به این که روحانیت باید به مهم ترین مسائل روز جامعه اسلامی آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند پاسخی مناسب به مخاطب ارائه دهد، تصریح کرد: امروز شبهات و سؤوالات مختلفی در جامعه مطرح می شود که نیازمند پاسخگویی مستدل و قانع کننده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبعیت همه بخش های کشور از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: تبعیت از ولی فقیه کلید موفقیت نظام و انقلاب در عرصه ها و صحنه های مختلف است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تجربه ثابت کرده در هر مقطعی که مسؤولان تابع رهبری بودند کشور در مسیر رشد و تعالی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز مقام معظم رهبری مدیریت و هدایت یک نظام دینی را عهده دار هستند که دشمنان بسیاری برای نابودی آن صف کشیده اند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که باید با وحدت و همبستگی با محوریت رهبری انقلاب حرکت کنیم، افزود: تفرقه و اختلاف خواسته و توطئه دشمنان انقلاب برای جلوگیری از رشد و تعالی این کشور است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha