سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ محفل نورانی شبی با شهدا در مدرسه علمیه حقانی

حوزه/ روایت گر دفاع مقدس گفت: شهیدان در اخلاص و ایمان و زهد و حرکت در مسیر الهی الگو و اسوه است و به جایی رسیده اند که قابل تکریم اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  حمید رضا مهدوی ارفع شامگاه سه شنبه در محفل شبی با شهدا که همزمان با روز شهید در مدرسه علمیه حقانی قم که با موضوع لحظه شناسی و حرکت در مسیر انقلاب برگزار شد عنوان کرد:اگر بتوان گوهر زمان و فرصت ها را شناخت و به هنگام وارد میدان عمل شد می توان پیروز میدان بود.

این روایتگر دفاع مقدس افزود: شهیدان فرصت های ناب را شناختند و با حرکت در مسیر الهی به مقام والایی رسیدند برای همین است که آن ها در اخلاص و ایمان و زهد و حرکت در مسیر الهی الگو و اسوه است و به جایی رسیده اند که قابل تکریم اند.

وی اظهار داشت:به گفته مقام معظم رهبری شهیدان افرادی زرنگ و باهوش بودند و چه تعبیر زیبایی از این افراد در سخنان رهبری نهفته است چرا که آن ها با هوشمندی نوع مرگ را انتخاب کردند اگر در زندگی مان نوع مردن را انتخاب کنیم زندگی مان متعالی می شود.

حجت الاسلام مهدوی ارفع بیان کرد:خداوند در قرآن کریم دستور می دهد برای شخصیت های بزرگ گذشته یادواره برگزار کنید شخصیت هایی همچون حضرت ابراهیم و مریم که لایق نام بردن و بزرگداشت هستند.

وی تصریح کرد:این امر دو مقصد دارد از باب یادآوری و قدردانی از شخصیت ها می باشد البته این ها صاحب منطق انبیاء هستند که برای خدا قدم برداشتند و نیازی به قدردانی ندارند پس حتما منظور و مقصد دیگری دارد.

این روایتگر دفاع مقدس عنوان کرد:یادآوری و بزرگداشت آنها بدان علت است هر چه از نظر تئوریک دستورالعمل خوب را دریافت کنیم ولی آشنایی با افرادی که این مسیر را گذرانده اند دارای اثر گذاری بیشتر است فردی مانند ابراهیم در قبیله ای بت پرست حاضر می شود در آتش بیفتد و فرزندش را برای خدا ذبح کند اما دست از رسالت اش برندارد.

وی گفت:چنین شخصیتی باید الگوی ما باشد وی در مسیر اعتقادی بیش از 30 امتحان بزرگ را پس داد ما نیز از چنین الگوئی یاد می گیریم که محکم باشیم.

حجت الاسلام مهدوی ارفع اظهار داشت:انسان های بزرگ و با تقوا می دانند عالم در دست خداست تا جایی که ابراهیم اولوالعزم شد چرا که برای خدا قدم برداشت.

وی افزود: حضرت مریم نیز در شرایط بد جامعه اش ،دختری پاکدامن بود تا جایی که مردی شایسته وی نبود و خداوند در روح وی دمید تاکودکی متولد شود.

این محقق حوزه یادآور شد:امروز زن یا دختری نمی توانند بهانه بیاورند که چون روزگار بد است ما نیز نمی توانیم خوب باشیم این شخصیت های بزرگ به عالم ملکوت پیوستند این ها سرسلسه های مسیر اند چون راه را انتخاب کردند.

وی گفت:به همین دلیل ما یادواره شهدا را برگزار می کنیم برای آن ها مهم نیست خیابانی به نامش شان شود بلکه برای ما مهم است تا پیروی راه آنان باشیم و به سعادت برسیم.

حجت الاسلام مهدوی ارفع ادامه داد: انسان می تواند در نوجوانی به جایی برسد که همه او را تکریم کنند مانند حسین فهمیده که به چنین مقامی رسید کسی که پله های تعالی را بپیماید همه عالم او را تعظیم می کنند.

وی عنوان کرد:جوانی مانند کمال کورسل یک مسیحی فرانسوی بود و در کنار دانشجویان ایرانی درس می خواند او از طریق دانشجویان با دعای کمیل آشنا شد و چون مادر الجزایری بوده زبان عربی می دانست به این دعا علاقه مند شد.

این راوی دفاع مقدس اظهار داشت:وی وقتی به ایران آمد با امام و انقلاب آشنا شد بعد از مدتی خواست به جبهه برود و چون عربی می دانست با بچه های سپاه بدر در عملیات برون مرزی حضور یافت رفت و شهید شد و در قم مدفون است.

وی بیان کرد:اگر حیات طیبه را اگر بشناسیم از حیات دنیوی می توان به آسانی دست کشید و گرفتار حیات و زندگی آلوده نمی شویم.

حجت الاسلام مهدوی ارفع بیان کرد:شهید شهید والاترین مقام را دارد و به حیات طیبه رسیده است زیرا خوب مردن را پیدا کرد.

وی در ادامه گفت:اگر انقلابی و اسلامی نشویم نمی توان نام حزب اللهی را بر خود گذاشت حزب الهی واقعی انقلابی و اسلامی است نمی توان تنها ادعای حزب اللهی داشته باشیم این ها به تظاهر و ظاهرسازی نیست.

این راوی دفاع مقدس گفت:حزب اللهی بودن در کسب دانش و علم و تقوا و پاکی و وارستگی .و ساده زیستی است بسیاری از علما و بزرگان و شهدا چنین ویژگی هایی داشتند.

وی در پایان تاکید کرد:با قصه شهدا و راهیان نور می توان افرادی حزب اللهی تربیت کرد طلاب بدانند که در زندگی هم به امور دینی و فرهنگی و هم به درس توجه داشته باشند این ها مکمل هم هستند و بدون هم کامل نمی شود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha