پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گردهمایی بانوان طلبه

حوزه/ کارشناس حوزوی در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق، جایگاه زن در اسلام و برتری آن نسبت به همه تمدن های بشری در طول تاریخ را تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، زهرا زارعی در نشست هم اندیشی بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق و جمعی از بانوان بافقی اظهار کرد: در طول هزاران سال گذشته هزاران پیامبر الهی برای هدایت بشر آمدند ولی همیشه عده ای با آنان به مخالفت می پرداختند.

وی افزود: در زمان ما که اسلام به عنوان کاملترین دین به جهانیان عرضه شده، باز هم عده ای به مخالفت برخاسته اند، خصوصا در مورد مسائل زنان و جایگاه واقعی زنان در کشورهای غربی و حتی اسلامی نیز کارشکنی ها و افراط و تفریط هایی در قوانین وجود دارد.

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: باید تصویر مثبتی از قوانین اسلامی به جهان غرب ارائه کنیم و فلسفه وجودی زن و مرد و تأثیر آن دو در جهان هستی و وظایف مشترک و اختصاصی هر یک در سبک زندگی اسلامی باید در نظر گرفته شود.

زارعی ابراز کرد: برخی کشورهای غربی تصاویر مختلفی از زن مسلمان بر اساس اخبار رسانه ها دارند که ما باید ارزش های اخلاقی و جایگاه معنوی زن در اسلام را به زنان جوامع مختلف معرفی کنیم.

وی گفت: قبل از اسلام زن هیچ اهمیتی نداشت و در کشورهای مدعی تمدن مثل استرالیا برای یک دختر به اندازه گوسفند ارزش قائل نبودند و در موقع  قحطی یکی از غذاهای لذیذشان خوردن گوشت آنان بود.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: در برخی همین کشورهای غربی مدعی تمدن، اگر زنی بیمار می شد همسرش او را خفه می کرد تا بیشتر زجر نکشد و در آفریقا نیز اگر زنی تخم مرغی از دستش می افتاد، او را می کشتند و یا هندو ها هم زن را پس از فوت همسرش دفن می کردند.

زارعی، زندگی تاریک زنان در عصر جاهلیت اعراب را یاداور شد و افزود:  اعراب جاهلی نیز وقتی خبر تولد دخترشان را می فهمیدند از ناراحتی چهره شان سیاه می شد و کودک را زنده به گور می کردند، اما پیامبر اکرم(ص) نوع نگرش به زن را در حجاز تغییر داد و فرمود بهترین فرزندان شما دختران شما هستند.

وی با ابراز تأسف از جایگاه زنان در زندگی غربی به عنوان کالای ویترینی اظهار کرد: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که غربی ها با سوء استفاده از زنان در عرضه کالاهای خود قدم برمی دارند، یا این که زنان را در ویترین ها قرار می دهند تا مورد خرید و فروش قرار گیرند.

 

انتهای پیام / 313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha