پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عابدینی

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: طبق این آیات مشخص می‌شود که ایمان، تقوا و تسلیم انسان را به بلوغ فکری می‌رساند و آماده ورود به جامعه و کارهای جمعی می‌کند و زمینه‌ساز موفقیت او در کارهای گروهی می‌شود و هر جا حضور پیدا کند، برکت به همراه می‌آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه قزوین گفت: امام علی(ع) فرمودند: «اُوصِيكَ بتَقوَى اللّه ِ أي بُنَيَّ و لُزومِ أمرِهِ و عِمارَةِ قَلبِكَ بذِكرِه الاِعْتِصَامِ بِحَبْلِهِ». (فرزندم! تو را به تقواى خدا و پيروى از فرمان او و آباد كردن دلت به ياد او و چنگ زدن به ریسمان او توصیه می‌کنم سفارش مى‌كنم.

وی افزود  خداوند می‌فرماید آیات الهی برای شما نازل شده و رسول گرامی اسلام(ص) برای هدایت شما رسالت یافته است، چگونه شما کفر می‌ورزید و دل‌هایتان را به خداوند وصل نمی‌کنید؟! آن‌هایی که اعتصام به خداوند دارند و با او ارتباط برقرار می‌کنند راهشان را پیدا کرده‌اند و صراط مستقیم را یافته‌اند.

وی ادامه داد: س از آن که خداوند در آیه 101 سوره آل عمران انسان‌ها را به ایمان دعوت می‌کند، در آیه 102 به تقوا سفارش می‌کند و می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ»، (اى كسانى كه ايمان آورده‌ ايد از خدا آن گونه كه حق پرواكردن از اوست پروا كنيد و زينهار جز مسلمان نميريد .

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند با دعوت به تقوا زیرساخت‌های روحی، روانی و شخصیتی انسان خدایی و کامل شود و ما را در مکتب تسلیم تربیت می‌کند و پس از آن که ایمان، تقوا و تسلیم در ما استحکام پیدا کرد، می‌گوید «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا »، (و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد(.

حجت الاسلام عابدینی تصریح کرد: خداوند در آیه 78 سوره حج نیز فرموده: «وَاعْتَصِمُوا بِاللَّهِ هُوَ مَوْلَاكُمْ فَنِعْمَ الْمَوْلَى وَنِعْمَ النَّصِيرُ»و به خدا و کتاب او متوسل شوید که او مولای شماست و نیکو مولا و نیکو ناصری است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: طبق این آیات مشخص می‌شود که ایمان، تقوا و تسلیم انسان را به بلوغ فکری می‌رساند و آماده ورود به جامعه و کارهای جمعی می‌کند و زمینه‌ساز موفقیت او در کارهای گروهی می‌شود و هر جا حضور پیدا کند، برکت به همراه می‌آورد.

وی اظهار کرد: بندگان برای ارتباط با خدا می‌باید دنبال سبب و وسیله باشند و این که بندگان برای ارتباط با خدا نیازمند سبب و وسیله هستند اصل مهمی به شمار می‌آید و نباید از آن غافل شویم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  وقتی بندگان می‌خواهند با خدا مرتبط شوند با وسیله قرآن، رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به آن می‌رسند که خداوند نیز فرموده: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از خدا و پیامبر خدا و اولی‌الامرتان پیروی کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha