پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شکایت علیه چند همسری مردان مسلمان در دیوان عالی هند

حوزه/ پس از گذشت مدتی که بررسی پرونده ممنوعیت طلاق سه گانه در دیوان عالی هند و پارلمان این کشور حواشی زیادی را به دنبال داشت، چند زن مسلمان هندی پرونده ای علیه چند همسری در دیوان عالی تشکیل دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» پس از گذشت مدتی که بررسی پرونده ممنوعیت طلاق سه گانه در دیوان عالی هند و پارلمان این کشور حواشی زیادی را به دنبال داشت، چند زن مسلمان هندی پرونده ای علیه چند همسری در دیوان عالی تشکیل دادند.

چند زن مسلمان ساکن دهلی که مورد اذیت و آزار همسران خود قرار گرفته سپس همسرانشان ازدواج دیگری بدون اطلاع آنها داشته و حتی در مواردی زندگی سابق خود را ترک نموده و ناپدید شدند، این پرونده را علیه چند همسری مردان مسلمان تشکیل دادند.

آنها دلیل مراجعه به دیوان عالی را عدم پذیرش شکایت آنها از سوی پلیس اعلام کرده و گفتند: پلیس با بیان اینکه دراحکام اسلامی و قوانین خانوادگی مسلمانان چند همسری عملی جایز می باشد، شکایت ما را نپذیرفتند.

زنان مسلمان اعتقاد دارند که بسیاری از مردان از چنین احکام و قوانینی سوء استفاده می کنند و از انجام مسئولیت های خود در قبال خانواده های سابق سرباز می زنند.

آنان معتقدند که صرف جایز بودن عملی صرف نظر از عواقب آن نمی تواند قانونی و صحیح بودن آن را توجیه نماید.

در این درخواست از دیوان عالی هند خواسته شده تا نسبت به ممنوعیت چند همسری و طلاق سه گانه اقدام شود.

بدون شک درصورت بررسی شدن این پرونده در دیوان عالی هند و صدور حکم غیرقانونی بودن این عمل، جامعه مسلمانان هند و علما و فعالان مذهبی مسلمان نسبت به آن واکنش شدیدی نشان خواهند داد؛ همانگونه که در قضایای احکام طلاق رخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha