شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 اجلاس شورای عمومی مدارس اسلامیه هند

حوزه/ اجلاس شورای عمومی مدارس اسلامیه هند به همت دارالعلوم دیوبند هند و در این مرکز برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» اجلاس شورای عمومی مدارس اسلامیه هند به همت دارالعلوم دیوبند هند و در این مرکز برگزار شد.

در این اجلاس مدیران و مسئولان مدارس مرتبط با دارالعلوم دیوبند و علمای اهل سنت از شهرهای مختلف این کشور حضور داشتند.

مفتی ابوالقاسم نعمانی سرپرست دارالعلوم دیوبند در سخنان خود در جمع اعضای شورای عمومی مدارس دینی با اشاره به وضعیت داخلی هند و تبلیغات سوء علیه مسلمانان ، مراکز دینی و مدارس؛ وظیفه مدارس اسلامی را بیش از پیش سنگین خواند.

وی با اشاره به این نکته که دارالعلوم دیوبند و مدارس مرتبط آن، از آغاز کمک های دولتی را نپذیرفته اند بر ادامه این رویه تاکید کرد و گفت: مدارس تا زمانی وجود خواهند داشت که از نظر فکری و نحوه اداره آزاد باشند، پس دغدغه اصلی ما باید حفظ این آزادی  باشد.

سرپرست دارالعلوم دیوبند درباره سیستم آموزشی مدارس دینی گفت: مضامین و محتوای آموزشی به مرور زمان و باتوجه به شرایط تغییراتی پیدا می کند اما آنچه حائز اهمیت است نظام و روش تعلیم و تربیت است که نیاز به توجه دارد، تا فضلایی با علم و اخلاق در مدارس تربیت شوند.

در اجلاس شوکت علی قاسمی دبیر شورای مدارس اسلامیه عربیه گزارش سالانه فعالیت در ایالت های مختلف هند را ارائه نمود.

خالد سیف اللہ رحمانی دبیر کل آکادمی فقه اسلامی هند، محمود مدنی دبیر کل جمعیت علمای هند، مفتی سعید احمد پالن پوری صدر المدرسین دارالعلوم دیوبند از دیگر سخنرانان این برنامه بودند، هم چنین مدیران و مسئولین مدارس دینی تحت اشراف دارالعلوم در این اجلاس شرکت داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha