جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عسگر دیرباز

حوزه/ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت ترویج سیره علوی در فضای بین الملل، گفت: بی شک آشنایی با سیره و شخصیت امام علی(ع) موجب نجات و سعادت در جوامع می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به راهکار ترویج سیره علوی در فضای بین الملل، اظهار داشت: امام علی(ع) هم برای عموم مردم مسلمان اعم از شیعه و سنی الگو است و هم در کتاب های افراد غیرمسلمان، شخصیت امیرالمومنان(ع) یک شخصیت عالی و برجسته است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بی شک سیره و شخصیت امام علی(ع) برای آیندگان نیز یک درخشندگی خاصی داشته و موجب نجات و سعادت در جوامع می شود، بیان داشت: ابعاد مختلف شخصیت ایشان می تواند اطلاعات و مطالبی به جوامع بشری به عنوان الگوی قابل عرضه و الگویی که پیروی از آن سعادت زندگی بشری را به ارمغان آورد، معرفی شود.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز ادامه داد: امیرالمومنان علی(ع) هیچ گاه به ناحق از بیت المال به کسی امکانات نداده و آن را همگانی می دانستند و عدالت ایشان نیز زبان زد بود تا جایی که زمانی که با یک فرد دچار اختلاف شده و نزد یک قاضی رفتند و قاضی به ایشان احترام خاصی کرد، امیرالمومنان(ع) فرمود از عدالت به دور است که ما را به یک چشم ننگری.

وی با اشاره به بخشندگی و سخاوت امام علی(ع)، خاطرنشان کرد: ایشان با وجود اینکه روزها روزه می گرفتند، اما اگر در زمان افطار، سائلی به درب خانه آنها مراجعه می‌کرد از طعام خود به آنها می دادند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام علی(ع) آن زمانی که از حکومت به دور بود، به درختکاری و کشاورزی مشغول بود و از این راه به اقتصاد جامعه کمک می کرد، بنابراین اگر اقشار مختلف مردم مسلمان و غیرمسلمان با سیره امام علی(ع) آشنا شوند، شیفته شخصیت ایشان خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha