پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت اسلام ارشاد

حوزه/ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: در خانواده های غربی، اعضا به دنبال منفعت طلبی هستند و در حالت خوشبینانه به هم وابسته بوده اما این وابستگی به لحاظ مادی است.

حجت الاسلام حمید ارشاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با تاکید بر این که در نظام غرب روابط خانواده آن طور که در اسلام آمده، مطرح نیست، اظهار داشت: امروزه نظام خانواده در غرب مورد چالش بوده و در آن قطع عاطفه ها، ضعف ارتباطات خانوادگی، فاصله بسیار بین فرزند و والدین و از دست رفتن هویت و مفهوم خانواده مطرح است.

وی گفت: این در حالی است که در آموزه های دین مبین اسلام، خانواده محل آرامش است و خداوند متعال نیز هدف از تشکیل خانواده را رسیدن به سکون و آرامش عنوان کرده، نظام خانواده هم براساس مودت و محبت است و این مسئله به اندازه ای مهم به شمار می رود که خدا آن را از نشانه های خود بیان کرده است.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر این که در نظام غربی، محبت و صمیمیت جایگاهی ندارد، افزود: در خانواده های غربی، اعضا به دنبال منفعت طلبی هستند و در حالت خوشبینانه به هم وابسته بوده، اما این وابستگی به لحاظ مادی است.

وی بیان داشت: این در حالی است که در اسلام، اعضای خانواده به هم دلبسته هستند؛ یعنی به واقع به یکدیگر علاقه داشته و همدیگر را دوست دارند.

حجت الاسلام ارشاد به راهکار تقویت بنیان خانواده در سبک زندگی اسلامی اشاره کرده و تصریح کرد: از علل و عوامل تحکیم خانواده، جایگاه خدامحوری در نظام خانواده است و علت وجود یک خانواده پیشرفته مثل امام علی(ع) و حضرت فاطمه(ص)، که در آن هیچ اختلافی ایجاد نشده و فرزندانی در نظام بین الملل همانند امام حسن(ع) و امام حسین(ع) تربیت شده اند، چون ریشه خداگرایی و خدامحوری دارند.

وی اذعان داشت: هم اکنون چالش جدی در خانواده های غربی که کار آنها را به جدایی می کشاند، این است که زندگانی آنها رنگ و بوی خدایی نداشته و در آن، از خودگذشتگی، انس با معبود، ایثار و گذشت مطرح نیست و علاوه بر آن، تنها هوس و نفس پرستی بر آن حاکم است در حالی که اگر خدامحوری و محبت در زندگی باشد، بنیان خانواده تقویت می شود.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha