پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ امام جمعه پیرانشهر گفت: بدون شک هر خانواده باید از نظر تربیت کودکان و گرمی کانون خانواده، زندگی و سیره حضرت فاطمه(س) و اهل بیت(ع) را به عنوان الگو قرار داده و از آنها تبعیت و پیروی کنند.

ماموستا مصطفی محمودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر اینکه در دین مبین اسلام، خانواده یک امر بسیار مهم است، اظهارداشت: اسلام همواره به وجود خانواده تاکید کرده و خانواده مکانی امن برای تربیت فرزندان و برای پیشرفت و نیز جایی برای دوری از بی بند و باری و گناه است.

وی تصریح کرد: بنابراین مردم باید به این نهاد ارزشمند بسیار اهمیت داده و خانواده ای تشکیل دهند که الگویی برای همگان باشد تا جایی که برای مثال زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) الگوی تمامی خانواده های جهان است.

امام جمعه پیرانشهر بیان داشت: در خانواده ائمه اطهار(ع) موضوعاتی مثل تربیت صحیح فرزندان، خداشناسی، ایثارگری، رعایت تمامی قواعد اسلامی همانند عفاف و حجاب، رسیدگی به وضعیت فقرا و عبادت مطرح بود.

وی گفت: بدون شک هر خانواده باید از نظر تربیت کودکان و گرمی کانون خانواده، زندگی و سیره حضرت فاطمه(س) و اهل بیت(ع) را به عنوان الگو قرار داده و از آنها تبعیت و پیروی کنند.

ماموستا محمودی خاطرنشان کرد: خانواده به عنوان یک اصل اساسی در دین مبین اسلام به شمار رفته که همه باید بدان توجه جدی داشته باشند و بدون شک، اگر به دستورات دینی اسلام در رابطه با خانواده توجه شود، سعادت دنیوی و اخروی حاصل شده و سبب پیشرفت در تمامی جنبه های زندگی می شود.

وی با اشاره به این که هم اکنون در غرب، کانون خانواده از هم پاشیده و معنای خاصی ندارد تصریح کرد: علاوه بر آن، متاسفانه فرزندان نسبت به والدین خویش نیز مهر و محبت چندانی ندارند و ازدواج آنها نیز بسیار دیرهنگام است، چون به طور رایج در فرهنگ غرب به دنبال بی بند و باری و هوسرانی هستند.

امام جمعه پیرانشهر افزود: در فرهنگ غرب، انسان ها به دلایل نداشتن چارچوب صحیح روابط معمولا بی عاطفه، طمع کار، بی مهر و محبت و بی توجه به هم بوده در حالی که دین مبین اسلام کاملا بر ضد آن است؛ لذا باید سبک زندگی اسلامی بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گرفته و از سبک زندگی غربی دوری جست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha