پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تجملات

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان لرستان گفت: پذیرایی های سنگین و تجملات موجب کم رنگ شدن صله رحم در جامعه خواهد شد .

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به این که بجا آوردن صله رحم از تاکیدات دین مبین اسلام و اهل بیت(ع) است، افزود: امروز متاسفانه دامن زدن به تجملات، چشم و هم چشمی و اسراف در برگزاری مهمانی ها موجب کم رنگ شدن روابط خانواده ها و صله رحم شده است .

وی اظهار داشت: متاسفانه این روزها با هجوم تبلیغات رسانه های غربی و غیر منطبق با فرهنگ ایرانی، اسراف و تجمل گرایی به فرهنگی غلط در جامعه تبدیل شده که ضرورت دارد با اندکی تامل در آموزه های دینی اجازه تسلط این فرهنگ غلط و مسموم را بر زندگی خود ندهیم .

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با اشاره به اینکه افزایش تجملات در زندگی امروزی برخی خانواده ها موجب کم رنگ شدن روابط خانودگی و دید و بازدیدها شده، گفت: امروزه متاسفانه چشم و هم چشمی ها موجب شده بسیاری از خانواده ها قید مهمانی رفتن را بزنند و یا از مهمان دعوت کردن خودداری نمایند .

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در پایان با اشاره به این که مبلغان و فعالان فرهنگی باید در خصوص پیامدهای تجمل گرایی و دوری از اسراف به بیان آیات قرآنی و برکات پیروی از سبک زندگی اسلامی دربین مردم بپردازند گفت: با تبیین این برکات و بازگو نمودن آسیب های تجمل گرایی دربین خانواده ها به پررنگ شدن صله رحم، این سنت پسندیده دینی، کمک کرده و موجب استحکام روابط خانوادگی خواهیم شد.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha