جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیس دانشگاه کاتولیکی مجارستان در حرم امیر المؤمنین ‌(ع)

حوزه/ پروفسور "سرومی سبولج" رئیس دانشگاه کاتولیکی "بوزمان بیتر" به زیارت حرم مطهر امیر المؤمنین (علیه السلام) مشرف شد و به همراه مسئولان آستان مقدس علوی از آثار تاریخی و باستانی حرم مطهر علوی بازدید کرد.

به گزارش سروبس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پروفسور "سرومی سبولج" رئیس دانشگاه کاتولیکی "بوزمان بیتر" به زیارت حرم مطهر امیر المؤمنین(علیه السلام) مشرف شد و به همراه مسئولان آستان مقدس علوی از آثار تاریخی و باستانی حرم مطهر علوی بازدید کرد.

"سبولج" گفت: امروز برای دومین بار به زیارت امام علی(ع) بزرگترین و اولین شخصیت انسانی که به صلح میان ملت های جهان دعوت کرد، مشرف شدم.

وی ادامه داد: در خلال مطالعه نهج البلاغه و سخنان امیرالمؤمنین(ع)، برای ما مشخص شد که امام علی(ع) یک نماد دینی برای تمامی ادیان و رسالتی انسانی برای تمامی جهان است که باید به آن احترام گذاشت.

این کشیش مسیحی افزود: در سفر اولم به حرم امام علی(ع)، مقاله ای با عنوان "اسلام و حقیقت آن" در خصوص مسلمانان عراق و مسلمانان جهان در مجله کلیسای کاتولیک به چاپ رساندم که در آن حقیقت دین اسلام و رسالت انسانی آن بیان و تصویر منفی و نادرستی که در اذهان برخی ملت ها نسبت به اسلام وجود دارد، نفی و انکار شده است.

وی اشاره کرد: دانشگاه "بوزمان بیتر" یک دانشگاه دینی است که اختصاص به علم ادیان(لاهوت) دارد و از دانشجویان از دین های مختلف از جمله دین اسلام استقبال می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha